Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din ve Değerler | DEG 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN MEYDAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN MEYDAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ümit ÖZER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Din ve değerler konusunda gerekli bilgi, anlayış ve kavrayışı kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Değer algısı ve değerleme olgusunun din ile ilişkisi, değerlerin dini yönden açıklanması, Değerler eğitimi ve değerlerin hayattaki rolü konusunda dini konumu, Değer-İnanç İlişkisi, Değer-Maneviyat İlişkisi, Dini Kabuller ve Değer İlişkisi, Değerlerin sınıflandırılması, Dini yönden nesnel değerler, Dini Yönden ve Öznel Değerler, Dini Yönden Evrensel Değerler, Kişiliğin Oluşumunda Dini Değerler, İnsan İlişkilerinde Dini Değerler, Toplum kültürü ve Dini değerler, Değerler Eğitiminin Din Boyutu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değer, değer algısı ve değerleme arasındaki ilişkiyi fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, | |
2 | Değer algısı ve değerleme olgusunun din ile ilişkisini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
3 | Değer - inanç - maneviyat ilişkisini kurar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Kişiliğin oluşumunda, insan ilişkilerinde ve toplumsal bağlamda dini değerleri tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | |
5 | Dini kabul ve değer arasındaki ilişkiyi tartışır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | |
6 | Öznel, nesnel ve evrensel değerleri dini açılardan karşılaştırır. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değer, Değer Algısı, Değerleme ve Anlamlandırma | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
2 | Değer-İnanç İlişkisi | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
3 | Değer-Maneviyat İlişkisi | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
4 | Değer Algısının Dini Temelleri | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
5 | Dini Kabuller ve Değer İlişkisi | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
6 | Değerlerin sınıflandırılması | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
7 | Dini yönden nesnel değerler | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
8 | Dini Yönden ve Öznel Değerler | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
9 | Dini Yönden Evrensel Değerler | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
10 | Kişiliğin Oluşumunda Dini Değerler | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
11 | İnsan İlişkilerinde Dini Değerler | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
12 | Toplum kültürü ve Dini değerler | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
13 | Değerler Eğitiminin Din Boyutu | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
14 | Özetleme ve Sonuçlama | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bacanlı, H. (2002), Değer Tercihleri: Psikolojik kavram analizleri, Nobel Yayıncılık, Ankara Mehmedeoğlu Y. – Mehmedoğlu A.U., (2006), Küreselleşme Ahlak ve değerler Litera Yayıncılık, İstanbul Ruyter, D. (2002), The Right to Meaningful Education: The Role of Values and Beliefs, Jurnal of Beliefs and Velues ‘3/1, 32-42 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Değer, değer algısı ve değerleme arasındaki ilişkiyi fark eder. |
2 | Değer algısı ve değerleme olgusunun din ile ilişkisini fark eder. |
3 | Değer - inanç - maneviyat ilişkisini kurar. |
4 | Kişiliğin oluşumunda, insan ilişkilerinde ve toplumsal bağlamda dini değerleri tartışır. |
5 | Dini kabul ve değer arasındaki ilişkiyi tartışır. |
6 | Öznel, nesnel ve evrensel değerleri dini açılardan karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |