Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih Öğretiminde Medya Okuryazarlığı | TRE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya kavramı ve medyanın tarihsel gelişimi konusunda genel bir perspektif sahibi olacak, | ||
2 | Medya kavramının eğitimine yansımaları hakkında fikir sahibi olacak, | ||
3 | Medya okuryazarlığı kavramının ortaya çıkışı ve gelişimini konusunda bilgi sahibi olacak, | ||
4 | •Medya okuryazarlığının eğitim alanına yansımaları konusunda dünyadan çeşitli örnekleri inceleyecek | ||
5 | Türkiye’de medya okuryazarlığının mevcut durumuna ilişkin değerlendirmeler yapabilecek | ||
6 | Tarih ve medya okuryazarlığı arasındaki ilişkileri ortaya koyabilecek, | ||
7 | • Tarih öğretim programı, ders kitabı ve öğretmen yeterliklerinde medya okuryazarlığının nasıl yer aldığına ve alabileceğine ilişkin incelemeler ve değerlendirmeler yapabilecek, | ||
8 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “bağlam” kavramı üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek | ||
9 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “olgu ve görüş” kavramları üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek. | ||
10 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “önyargı ve kalıp yargı” kavramları üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek | ||
11 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “ikna etme ve propaganda” kavramları üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek. | ||
12 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “mantık hataları” üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek | ||
13 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “bakış açısı” kavramı üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek. | ||
14 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı becerisinin nasıl geliştirilebileceğine ilişkin ders örnekleri hazırlayabilecektir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya ve Medyanın Tarihi Gelişimi | |
2 | Medyanın Eğitimde Kullanımı | |
3 | Medya Okuryazarlığı Kavramının Ortaya Çıkışı ve Gelişimi | |
4 | Medya Okuryazarlığı Eğitimi | |
5 | Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Eğitiminin Mevcut Durumu | |
6 | Tarih Öğretim Programlarında, Ders Kitaplarında ve Öğretmen Yeterliklerinde Medya Okuryazarlığı | |
7 | Tarih Öğretiminde Medya Okuryazarlığı Uygulamaları: Bağlamın Ortaya Konulması | |
8 | Tarih Öğretiminde Medya Okuryazarlığı Uygulamaları: Olgu ve Görüşü Ayırt Etmek | |
9 | Tarih Öğretiminde Medya Okuryazarlığı Uygulamaları: Önyargı ve Kalıp Yargıları Fark Etmek | |
10 | Tarih Öğretiminde Medya Okuryazarlığı Uygulamaları: Propaganda ve İkna Etme Tekniklerini Fark Etmek | |
11 | Tarih Öğretiminde Medya Okuryazarlığı Uygulamaları: Mantık Hatalarını Yakalamak | |
12 | Tarih Öğretiminde Medya Okuryazarlığı Uygulamaları: Bakış Açısını Bulmak | |
13 | Örnek Etkinliklerin Paylaşımı | |
14 | Örnek Etkinliklerin Paylaşımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://websitem.gazi.edu.tr/site/adnanaltun/files |
Ders Kaynakları | ALATLI, Alev (2009). Aklın Yolu da Bir Değildir. Ankara: Başak Matbaacılık. BİNARK, Mutlu ve Mine Gencel Bek (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Kalkedon Yayınları. BRIGGS, Asa ve Peter Burke (2004). Medyanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: İzdüşüm yayınları. BURTON, Graeme (1995). Görünenden Fazlası: Medya Analizlerine Giriş. İstanbul: Alan Yayıncılık. EMİROĞLU, İbrahim (2004). Mantık Yanlışları. Ankara: Elis Yayınları. ERDOĞAN, İrfan (2008). İletişimi Anlamak. Ankara: Pozitif Matbaacılık. İNAL, Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı Elkitabı. Ankara: Ütopya Yayınları. JEANNENEY, Jean-Noel (2006). Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. MCLUHAN, Marshall (1999). Gutenberg Galaksisi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. MEB (2006). Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Programı. Ankara: MEB Yayınlşarı (TTKB’nın web sitesinden elde edilebilir). MEB (????). Tarih Öğretim Programları (9, 10, 11, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi) POSTMAN, Neil (2004). Televizyon Öldüren Eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ŞAHİN, Abdurrahman (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık. TAŞKIRAN, Nurdan Öncel (2007). Medya Okuryazarlığına Giriş. İstanbul: Beta Yayınları. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Medya kavramı ve medyanın tarihsel gelişimi konusunda genel bir perspektif sahibi olacak, |
2 | Medya kavramının eğitimine yansımaları hakkında fikir sahibi olacak, |
3 | Medya okuryazarlığı kavramının ortaya çıkışı ve gelişimini konusunda bilgi sahibi olacak, |
4 | •Medya okuryazarlığının eğitim alanına yansımaları konusunda dünyadan çeşitli örnekleri inceleyecek |
5 | Türkiye’de medya okuryazarlığının mevcut durumuna ilişkin değerlendirmeler yapabilecek |
6 | Tarih ve medya okuryazarlığı arasındaki ilişkileri ortaya koyabilecek, |
7 | • Tarih öğretim programı, ders kitabı ve öğretmen yeterliklerinde medya okuryazarlığının nasıl yer aldığına ve alabileceğine ilişkin incelemeler ve değerlendirmeler yapabilecek, |
8 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “bağlam” kavramı üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek |
9 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “olgu ve görüş” kavramları üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek. |
10 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “önyargı ve kalıp yargı” kavramları üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek |
11 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “ikna etme ve propaganda” kavramları üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek. |
12 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “mantık hataları” üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek |
13 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı uygulamalarına ilişkin “bakış açısı” kavramı üzerinde teorik ve uygulamalı fikirler edinebilecek. |
14 | • Tarih derslerinde medya okuryazarlığı becerisinin nasıl geliştirilebileceğine ilişkin ders örnekleri hazırlayabilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |