Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçe Öğretiminde Beceri Alanlarına Yönelik Etkinlik Modelleri YTO 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yabancılara Türkçe öğretiminde yaşanan temel sorunlardan birisi, temel dil becerilerinin hangi yolla ve hangi etkinlikler düzenlenerek kazandırılacağı konusunda yaşanmaktadır. Bu bağlamda dersin amacı, bütün dil becerilerini temele alan etkinliklerin düzenlenmesine ilişkin bilgi ve becerileri uzman adaylarına kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1. Yabancı dil öğretimine ilişkin beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 2. Beceri öğretimine ilişkin modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Okuma veya dinleme becerisine yönelik etkinlikler hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Yazma veya konuşma becerisine yönelik etkinlikler hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yabancı dil öğretiminde temel beceri alanlarının tanımlanması, beceri alanlarının yeri ve önemi
2 Değişik etkinlik türleri ile dil becerileri arasındaki ilişkiler
3 Etkinlik hazırlamada modern yaklaşım ve teknikler-Eylem odaklı yaklaşım-iletişimsel yaklaşım- vs.
4 Okuma becerisine yönelik etkinlikler
5 Dinleme/izleme (Görsel okuma) becerisine yönelik etkinlikler
6 Yazma becerisine yönelik etkinlikler
7 Konuşma becerisine yönelik etkinlikler
8 Görsel okuma becerisine yönelik etkinlikler
9 Becerilerin eşgüdüm içinde kullanıldığı etkinlikler
10 Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılan değişik ders araç gereçlerindeki etkinliklerin beceri öğretimi bağlamında incelenmesi
11 Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma
12 Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma
13 Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları BANDURA, Alain. Le Sentiment D?efficacité Personnelle. Revue Des Sciences Humaines, Avril 2004, No 148. Pp. 42
BOGAARDS, Paul. Aptitude Et Affectivité Dans L?apprentissage Des Langues Étrangère. Paris: Hatier
ANDRIANIRINA, H. (2005). La rétroaction : aide à l´apprentissage dans les environnements multimédias d´apprentissage du français langue étrangère. Mémoire pour le Master 2 Recherche. Université Blaise Pascal, Clermont-Ferrand
LEHMANN, D. (1993). Objectifs spécifiques en langue étrangère - Les programmes en question. Paris : Hachette.
BAGNOLI, Paola ; DOTTI, Eduardo ; PRADERI, Rosina et RUEL, Véronique. La perspective actionnelle: Didactique et pédagogie par l?action en Interlangue.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 1. Yabancı dil öğretimine ilişkin beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar
2 2. Beceri öğretimine ilişkin modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
3 Okuma veya dinleme becerisine yönelik etkinlikler hazırlar
4 Yazma veya konuşma becerisine yönelik etkinlikler hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 7 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 6