Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretiminde Beceri Alanlarına Yönelik Etkinlik Modelleri | YTO 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Yabancı dil öğretimine ilişkin beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | 2. Beceri öğretimine ilişkin modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Okuma veya dinleme becerisine yönelik etkinlikler hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yazma veya konuşma becerisine yönelik etkinlikler hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yabancı dil öğretiminde temel beceri alanlarının tanımlanması, beceri alanlarının yeri ve önemi | |
2 | Değişik etkinlik türleri ile dil becerileri arasındaki ilişkiler | |
3 | Etkinlik hazırlamada modern yaklaşım ve teknikler-Eylem odaklı yaklaşım-iletişimsel yaklaşım- vs. | |
4 | Okuma becerisine yönelik etkinlikler | |
5 | Dinleme/izleme (Görsel okuma) becerisine yönelik etkinlikler | |
6 | Yazma becerisine yönelik etkinlikler | |
7 | Konuşma becerisine yönelik etkinlikler | |
8 | Görsel okuma becerisine yönelik etkinlikler | |
9 | Becerilerin eşgüdüm içinde kullanıldığı etkinlikler | |
10 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılan değişik ders araç gereçlerindeki etkinliklerin beceri öğretimi bağlamında incelenmesi | |
11 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
12 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
13 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BANDURA, Alain. Le Sentiment D?efficacité Personnelle. Revue Des Sciences Humaines, Avril 2004, No 148. Pp. 42 BOGAARDS, Paul. Aptitude Et Affectivité Dans L?apprentissage Des Langues Étrangère. Paris: Hatier ANDRIANIRINA, H. (2005). La rétroaction : aide à l´apprentissage dans les environnements multimédias d´apprentissage du français langue étrangère. Mémoire pour le Master 2 Recherche. Université Blaise Pascal, Clermont-Ferrand LEHMANN, D. (1993). Objectifs spécifiques en langue étrangère - Les programmes en question. Paris : Hachette. BAGNOLI, Paola ; DOTTI, Eduardo ; PRADERI, Rosina et RUEL, Véronique. La perspective actionnelle: Didactique et pédagogie par l?action en Interlangue. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | 1. Yabancı dil öğretimine ilişkin beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar |
2 | 2. Beceri öğretimine ilişkin modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur |
3 | Okuma veya dinleme becerisine yönelik etkinlikler hazırlar |
4 | Yazma veya konuşma becerisine yönelik etkinlikler hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |