Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancılar İçin Türkçe Öğretimi Metin İncelemeleri | YTO 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yapılmış olan akademik çalışmaları ve kullanılmakta olan ders kitaplarını inceleyerek tanımalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ve Türk kültürünün tanıtımında metinlerin önemine değinilecektir. Öğrenicilerin yaşına ve Türkçe biliş durumlarına göre seviyeler oluşturularak bu seviyelere uygun metinler oluşturulacaktır. Bu metinler aracılığıyla 4 dil temel becerisi ve dil bilgisi öğretimi etkinliklerine yer verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe seviyeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının hangi seviyelere göre olduğunu ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Türkçenin konularının yabancılara göre zorluk seviyesini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Türk kültürünü metinlerle aktarabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Türkçeyi öğretebilecek ve Türk kültürünü aktarabilecek metinler oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metin tanımı ve Metin Bilgisi | |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçenin seviyeleri | |
3 | Temel Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
4 | Temel Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
5 | Temel Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
6 | Temel Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
7 | Orta Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
8 | Orta Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
9 | Orta Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
10 | Orta Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
11 | Yüksek Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
12 | Yüksek Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
13 | Yüksek Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
14 | Yüksek Türkçe seviyesi metin etkinlikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bayyurt, Y.; Yaylı, D. (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
2 | 0 MB |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe seviyeleri bilir. |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının hangi seviyelere göre olduğunu ayırt eder. |
3 | Türkçenin konularının yabancılara göre zorluk seviyesini sınıflandırır. |
4 | Türk kültürünü metinlerle aktarabilir. |
5 | Türkçeyi öğretebilecek ve Türk kültürünü aktarabilecek metinler oluşturabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |