Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplu Öğretmenlik Alan Uygulaması | YTO 509 | 0 | 3 + 3 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmenlik Alan Uygulaması ve seminerleri dersi tamamlandığında öğretmen adayları şu nitelikleri kazanmış olacaklardır: a.Öğretmenlik mesleğinin yeterliliklerini geliştirebilme, b. Kendi alanının ders programını anlayabilme, c. Ders kitaplarını değerlendirebilme, d. Ölçme ve değerlendirme yapabilme e. Süreç sonunda kendini geliştirebilme özelliklerini kazanmış olmak. |
Dersin İçeriği | Öğretmen adaylarının kazanmış oldukları alan bilgisi, mesleki bilgi ve becerilerini, etkili, verimli, güvenli olarak “sınıf düzeyinde- toplu” uygulamaları ve geliştirmeleri sağlanır. Ayrıca görev ve sorumlulukların Enstitü, Fakülte ve Uygulama Okulu arasında paylaşılmasına yönelik konular ele alınır. Yapılan çalışmalar ve hazırlanan raporlar danışman Öğretmen ve Öğretim Üyesi tarafından her hafta değerlendirilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alan bilgisini bireysel olarak kullanmayı öğrenir, Meslek bilgisini sınıfa uygulamasını öğrenir. | ||
2 | Uygulama esnasında problem çözmeyi öğrenir. Dersi planlamayı ve zamanı kullanmayı öğrenir. | ||
3 | Öğrenme seviyeleri farklı öğrencilere yönelik yeni davranışlar geliştirir. | ||
4 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem planının yapılması, Kaynakça ve Uygulama hakkında bilgilendirme | |
2 | Öğrencilerin okuldaki bir günlerinin izlenmesi | |
3 | Sınıfın seviye tespiti ve Öğretim yöntemi geliştirme | |
4 | Soru sorma alıştırmaları | |
5 | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü | |
6 | Okul ve Toplum | |
7 | Grup çalışması düzenleme | |
8 | Grup çalışması uygulamaları | |
9 | Çalışma yaprakları hazırlama ve kullanma | |
10 | Okul ve Çevre | |
11 | Test hazırlama, puanlama ve analiz | |
12 | Öğretimde materyal geliştirme ve yararlanma | |
13 | Soru sormayı gözlemleme | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Sabri KOÇ, Prof.Dr.Sema ERGEZEN, Doç.Dr.Alipaşa AYAS vd., Fakülte Okul İşbirliği, YÖK, DÜNYA BANKASI MİLLİ EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, ANKARA 1998 T.C Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA İLİŞKİN YÖNERGE, ANKARA 1998 |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Alan bilgisini bireysel olarak kullanmayı öğrenir, Meslek bilgisini sınıfa uygulamasını öğrenir. |
2 | Uygulama esnasında problem çözmeyi öğrenir. Dersi planlamayı ve zamanı kullanmayı öğrenir. |
3 | Öğrenme seviyeleri farklı öğrencilere yönelik yeni davranışlar geliştirir. |
4 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |