Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Beceri Alanlarına Yönelik Etkinlik Modelleri YTT 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM SORUÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yazılı ve sözlü kanallarda metin çözümleme ve üretme sürecinde farklı dil becerileri ağır bastığından okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerisini geliştirilmesini ve bütün söylem alanlarında etkili ve yeterli iletişimi gerçekleştirebilmek için dört dil becerisinin birlikte işletilmesini sağlayan etkinler düzenleme bilgi ve becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriği Yabancı dil öğretiminde anlama ve anlatma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik modelleri araştırma ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uygulamaya yönelik çalışmalar oluşturma.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil öğretiminde beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar.
2 Beceri türlerine göre farklılaşan etkinlik modellerini saptar.
3 Okuma metinleri üzerine etkinlik hazırlar.
4 Dinleme metinleri üzerine etkinlik hazırlar.
5 Yazma becerisini geliştirmek için gerekli bilgi ve girdi sağlayan etkinlikler hazırlar.
6 Konuşma becerisini geliştirmek için gerekli bilgi ve girdi sağlayan etkinlikler hazırlar.
7 Hedef dilbilgisi ve dil yapılarını öğretmek için dört dil becerisinin beraber işletildiği bir ünite hazırlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dilin İşleyişi ve Dil Beceri Alanları
2 Dil Beceri Alanları Arasındaki İlişkiler-Metin Türü ve Beceri İlişkisi
3 Metin Türü ve Etkinlik Biçimi İlişkisi
4 Okuma Becerisini Geliştirici Etkinlik Biçimleri
5 Dinleme Becerisini Geliştirici Etkinlik Biçimleri
6 Yazma Becerisini Geliştirici Etkinlik Biçimleri (süreç odaklı yazma eğitimi)
7 Konuşma Becerisini Geliştirici Etkinlik Biçimleri
8 Görsel Okuma Becerisini Geliştirici Etkinlik biçimleri
9 Becerilerin Birlikte İşletildiği Etkinlik Biçimleri
10 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının beceri alanlarına yönelik içerdikleri etkinler bakımından incelenmesi
11 Dil becerilerini geliştirici materyal hazırlama ve sunma
12 Dil becerilerini geliştirici materyal hazırlama ve sunma
13 Dil becerilerini geliştirici materyal hazırlama ve sunma
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu BANDURA, Alain. Le Sentiment D’efficacité Personnelle. Revue Des Sciences Humaines, Avril 2004, No 148. Pp. 42
BOGAARDS, Paul. Aptitude Et Affectivité Dans L’apprentissage Des Langues Étrangère. Paris: Hatier
Ders Kaynakları ANDRIANIRINA, H. (2005). La rétroaction : aide à l´apprentissage dans les environnements multimédias d´apprentissage du français langue étrangère. Mémoire pour le Master 2 Recherche. Université Blaise Pascal, Clermont-Ferrand
LEHMANN, D. (1993). Objectifs spécifiques en langue étrangère - Les programmes en question. Paris : Hachette.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Dil öğretiminde beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar.
2 Beceri türlerine göre farklılaşan etkinlik modellerini saptar.
3 Okuma metinleri üzerine etkinlik hazırlar.
4 Dinleme metinleri üzerine etkinlik hazırlar.
5 Yazma becerisini geliştirmek için gerekli bilgi ve girdi sağlayan etkinlikler hazırlar.
6 Konuşma becerisini geliştirmek için gerekli bilgi ve girdi sağlayan etkinlikler hazırlar.
7 Hedef dilbilgisi ve dil yapılarını öğretmek için dört dil becerisinin beraber işletildiği bir ünite hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6