Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | YTT 506 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını biçim, içerik ve eğitsel değerler bakımından inceleyip değerlendirmesi ve karşılaştırmalar yapmasıdır. |
Dersin İçeriği | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının biçim ders kitaplarını basım özellikleri, resim ve şekil özellikleri, okuma, dinleme/izleme, konuşma, yazma becerisi ve kültür aktarımı bakımından değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını biçim bakımından değerlendirir. | ||
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını basım özellikleri, resim ve şekil özellikleri bakımından değerlendirir. | ||
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını okuma becerisi bakımından değerlendirir. | ||
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını dinleme/izleme becerisi açısından inceler. | ||
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını yazma becerisi açısından inceler. | ||
6 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını konuşma becerisi açısından inceler. | ||
7 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını kültür aktarımı açısından inceler. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının biçim bakımından incelenmesi | |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının basım özellikleri bakımından incelenmesi | |
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının resim ve şekil özellikleri bakımından incelenmesi | |
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının okuma becerisi bakımından incelenmesi | |
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının okuma becerisi bakımından incelenmesi | |
6 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının dinleme/izleme becerisi bakımından incelenmesi | |
7 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının dinleme/izleme becerisi bakımından incelenmesi | |
8 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının konuşma becerisi bakımından incelenmesi, | |
9 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının konuşma becerisi bakımından incelenmesi | |
10 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının yazma bakımından incelenmesi | |
11 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının yazma becerisi bakımından incelenmesi | |
12 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını kültür aktarımı açısından inceler. | |
13 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını kültür aktarımı açısından inceler. | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları Yabancı dil olarak Türkçe öğretmen muhtelif yayınevlerinin kitapları. TDK (2000). Avrupa’da yaşayan Türk çocuklarının ana dili sorunlar toplantısı. Ankara: TDK Yayınları. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını biçim bakımından değerlendirir. |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını basım özellikleri, resim ve şekil özellikleri bakımından değerlendirir. |
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını okuma becerisi bakımından değerlendirir. |
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını dinleme/izleme becerisi açısından inceler. |
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını yazma becerisi açısından inceler. |
6 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını konuşma becerisi açısından inceler. |
7 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarını kültür aktarımı açısından inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |