Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi (Yl) | YTT 802 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkçe eğitimi ile ilgili yapılan uygulamalar ve araştırmaların gözden geçirilmesi, yapılan uygulamalar ve araştırmaları ile ilgili eksikliklerin tamamlanması için rehberlik yapılması, araştırma konularının giriş, temel kavramlar, yöntem gibi kısımlarının belirlenmesinde rehberlik yapılması |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Türkçe eğitiminde kullanılan araştırma yöntemlerini bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Nicel araştırma yöntemlerini tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Nitel araştırma yöntemlerini tanır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Bir araştırma planlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
2 | Türkçe eğitiminde kullanılan araştırma yöntemleri | |
3 | Nicel araştırma yöntemleri | |
4 | Nitel araştırma yöntemleri | |
5 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, avantajları, dezavantajları | |
6 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmaların gözden geçirilmesi | |
7 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda rapor hazırlama | |
8 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda giriş bölümünün yazılması | |
9 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda yöntem bölümünün yazılması | |
10 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda bulgular ve yorum bölümünün yazılması | |
11 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda bulgular ve yorum bölümünün yazılması | |
12 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda tartışma bölümünün yazılması | |
13 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda sonuç ve öneriler bölümünün yazılması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Balcı, Ali.Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. 6. Baskı. Ankara Pegem A Yayıncılık. 2006. 2. Köklü, Nilgün. Şener Büyüköztürk. Ömay Çoluk Bökeoğlu. Sosyal Bilimler için İstatistik.1. Baskı PegemA Yayıncılık. Ankara. 2006 3. Yıldırım, A. ve H. Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 2005 4. Ekiz, Durmuş. Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, 2003. 5. Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İkinci Baskı. PegemA Yayıncılık. Ankara. 2002. 6. Altunışık, Remzi, Recai Coşkun. Engin Yıldırım. Serkan Bayraktaroğlu. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Genişletilmiş 2. Basım. Sakarya. Sakarya Kitabevi. 2002. 7. Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Dokuzun basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 1999. 8. Tezbaşaran, A. Ata. Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 1997. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini tanır |
2 | Türkçe eğitiminde kullanılan araştırma yöntemlerini bilir |
3 | Nicel araştırma yöntemlerini tanır |
4 | Nitel araştırma yöntemlerini tanır |
5 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları anlar |
6 | Bir araştırma planlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 200 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|