Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokullarda Değer Eğitimi Yaklaşım ve Modelleri | SNF 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile birlikte öğrenci; 1) Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir, 2) Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır, 3) Değer eğitiminin birey ve toplu yaşamı açısından önemini fark eder, 4) Türkiye ve dünyadaki değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir, 5) Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder, 6) Planlı ve plansız eğitim çerçevesinde Türkiye ve dünyada yapılan değer eğitimi çalışmalarının nicelik ve niteliğine ilişkin bilgi ve farkındalık edinir. 7) Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır |
Dersin İçeriği | Bir kavram olarak değer, değerlerin özellikleri, işlevleri, değer sınıflamaları, değer-insan ilişkisi, değerlerin bilgi-duygu-beceri boyutları, değer ve eğitim ilişkisi, değer eğitimi kavramı, değer eğitimi süreci, değer eğitimi yaklaşımları, değer eğitimi modelleri, Ahilik Değer Eğitimi Modeli, değer eğitimi modelinin bileşenleri: amaç, ilke, yöntem, ortam ve materyal, değerlendirme, mekân ve zaman, değer eğitimi süreçlerinin değerlendirilmesi, Türkiye ve dünyada değer eğitimi çalışmaları, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Değer eğitiminin ilkokul çocuğu, birey ve toplum yaşamı açısından önemini fark eder | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Türkiye ve dünyadaki ilkokullarda kullanılan değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kavramları ve bir kavram olarak değer | Literatür inceleme |
2 | Değerlerin özellikleri ve işlevleri | Literatür inceleme |
3 | Değerleri sınıflama çalışmaları ve değer türleri | Literatür inceleme |
4 | Değer-insan toplum ilişkisi, değerlerin bilgi-duygu-beceri boyutları | Literatür inceleme |
5 | Değer ve eğitim ilişkisi: Eğitimin değeri ve değer eğitimi | Literatür inceleme |
6 | Değer eğitimi süreci ve bileşenleri | Literatür inceleme |
7 | Değer eğitimi yaklaşımları: Telkin etme ve ahlaki gelişim yaklaşımları | Literatür inceleme |
8 | Değer eğitimi yaklaşımları: Değerleri belirginleştirme ve karakter eğitimi yaklaşımları | Literatür inceleme ve sunum |
9 | Değer eğitimi modelleri: Türkiye’de ve dünyada değer eğitimi çalışmaları ve model arayışları | Literatür inceleme ve sunum |
10 | Değer eğitimi modeli örneği: Ahilik Değer Eğitimi Modeli | Literatür inceleme ve sunum |
11 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Amaç ve İlkeler | Literatür inceleme ve sunum |
12 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Yöntem ve Materyaller | Literatür inceleme ve sunum |
13 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Eğitim Ortamı ve Denetim-değerlendirme | Literatür inceleme ve sunum |
14 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yeşil, R., Kart, M. ve Aslanderen, M. (2020). Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli "ADEM". Konya, Çizgi Kitabevi. Yeşil, R. (2021). Tohum Sorun: Sorumluluk ve Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları Ulusoy, K. ve Dilmaz, B. (2019). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. Ulusoy, K. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. Turan, R. ve Ulusoy, K. (Editör) (2019). Farklı Yöneliryle Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. Aktepe, V. ve Gündüz, M. (Editör) (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir, | |||||||
2 | Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır | |||||||
3 | Değer eğitiminin ilkokul çocuğu, birey ve toplum yaşamı açısından önemini fark eder | |||||||
4 | Türkiye ve dünyadaki ilkokullarda kullanılan değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir | |||||||
5 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder | |||||||
6 | Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |