Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokullarda Değer Eğitimi Yaklaşım ve Modelleri | SNF 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile birlikte öğrenci; 1) Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir, 2) Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır, 3) Değer eğitiminin birey ve toplu yaşamı açısından önemini fark eder, 4) Türkiye ve dünyadaki değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir, 5) Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder, 6) Planlı ve plansız eğitim çerçevesinde Türkiye ve dünyada yapılan değer eğitimi çalışmalarının nicelik ve niteliğine ilişkin bilgi ve farkındalık edinir.
7) Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır |
Dersin İçeriği | Bir kavram olarak değer, değerlerin özellikleri, işlevleri, değer sınıflamaları, değer-insan ilişkisi, değerlerin bilgi-duygu-beceri boyutları, değer ve eğitim ilişkisi, değer eğitimi kavramı, değer eğitimi süreci, değer eğitimi yaklaşımları, değer eğitimi modelleri, Ahilik Değer Eğitimi Modeli, değer eğitimi modelinin bileşenleri: amaç, ilke, yöntem, ortam ve materyal, değerlendirme, mekân ve zaman, değer eğitimi süreçlerinin değerlendirilmesi, Türkiye ve dünyada değer eğitimi çalışmaları, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir, açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır, ifadelendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | ) Değer eğitiminin birey ve toplu yaşamı açısından önemini fark eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Türkiye ve dünyadaki değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir, mukayese eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder, analiz eder. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Planlı ve plansız eğitim çerçevesinde Türkiye ve dünyada yapılan değer eğitimi çalışmalarının nicelik ve niteliğine ilişkin bilgi ve farkındalık edinir, değerlendirmeler yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır, günümüz uygulamaları ile karşılaştırır. | Gözlem, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin temel kavramları ve bir kavram olarak değer | |
2 | Değerlerin özellikleri ve işlevleri | |
3 | Değerleri sınıflama çalışmaları ve değer türleri | |
4 | Değer-insan toplum ilişkisi, değerlerin bilgi-duygu-beceri boyutları | |
5 | Değer ve eğitim ilişkisi: Eğitimin değeri ve değer eğitimi | |
6 | Değer eğitimi süreci ve bileşenleri | |
7 | Değer eğitimi yaklaşımları: Telkin etme ve ahlaki gelişim yaklaşımları | |
8 | Değer eğitimi yaklaşımları: Değerleri belirginleştirme ve karakter eğitimi yaklaşımları | |
9 | Değer eğitimi modelleri: Türkiye’de ve dünyada değer eğitimi çalışmaları ve model arayışları | |
10 | Değer eğitimi modeli örneği: Ahilik Değer Eğitimi Modeli | |
11 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Amaç ve İlkeler | |
12 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Yöntem ve Materyaller | |
13 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Eğitim Ortamı ve Denetim-değerlendirme | |
14 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yeşil, R., Kart, M. ve Aslanderen, M. (2020). Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli "ADEM". Konya, Çizgi Kitabevi. Yeşil, R. (2021). Tohum Sorun: Sorumluluk ve Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları Ulusoy, K. ve Dilmaz, B. (2019). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. Ulusoy, K. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. Turan, R. ve Ulusoy, K. (Editör) (2019). Farklı Yöneliryle Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. Aktepe, V. ve Gündüz, M. (Editör) (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir, açıklar | |||||||
2 | Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır, ifadelendirir. | |||||||
3 | ) Değer eğitiminin birey ve toplu yaşamı açısından önemini fark eder | |||||||
4 | Türkiye ve dünyadaki değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir, mukayese eder. | |||||||
5 | Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder, analiz eder. | |||||||
6 | Planlı ve plansız eğitim çerçevesinde Türkiye ve dünyada yapılan değer eğitimi çalışmalarının nicelik ve niteliğine ilişkin bilgi ve farkındalık edinir, değerlendirmeler yapar. | |||||||
7 | Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır, günümüz uygulamaları ile karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |