Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretimi | SNF 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlköğretim matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini öğrencilere aktarmak, bu yöntemlerin güçlü ve zayıf yönlerini göstermek. |
Dersin İçeriği | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri; belli baslı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme; problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.) konularını kapsar. Ayrıca konularla ilgili makale ve araştırmaların okunması ve sunulmasını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminin amaçlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Matematik öğretiminin temel ilkelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Matematik dersinde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | İlköğretim I.Kademede yer alan problem çözmede kullanılan stratejileri /problem çözme aşamalarını ve problem türlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Farklı öğretim yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Matematik öğretimi ile ilgili akademik çalışmaları okuyup anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik öğretiminin amacı | |
2 | Matematik öğretiminin temel ilkeleri: temel öğrenme kuramları | |
3 | Temel öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri | |
4 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri | |
5 | İlkokul matematik programının kapsamı, kazanım ve özellikleri | |
6 | Matematik derslerinde ölçme ve değerlendirme | |
7 | Problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.). Örnek etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması | |
10 | Öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması | |
11 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler | |
12 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler | |
13 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler | |
14 | Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili ulusal ve uluslar arası makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Baykul, Yaşar. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Pegem Yayıncılık, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik öğretiminin amaçlarını kavrar. | |||||||
2 | Matematik öğretiminin temel ilkelerini kavrar. | |||||||
3 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini kavrar. | |||||||
4 | İlköğretim Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar. | |||||||
5 | Matematik dersinde ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını kavrar. | |||||||
6 | Problem çözmenin matematik öğretimindeki yeri ve önemini kavrar. | |||||||
7 | İlköğretim I.Kademede yer alan problem çözmede kullanılan stratejileri /problem çözme aşamalarını ve problem türlerini kavrar. | |||||||
8 | Farklı öğretim yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. | |||||||
9 | Matematik öğretimi ile ilgili akademik çalışmaları okuyup anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |