Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri | ILF 643 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Normallerden bazı özellikler açısından farklılık gösteren üstün yetenekli öğrenciler için nasıl bir bilim eğitimi yapılacağı konusunda yeterlilik kazandırmak |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Üstün yeteneklier eğitiminin tarihsel gelişimi, Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler, Üstün zekalılık kuramları, Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, Tanılama yöntemleri, Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler, Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikerli, Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel karamlar | Anlatım, | |
2 | Üstün yetenekliler eğitiminin tarihsel gelişimi | Anlatım, | |
3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | Anlatım, | |
4 | Üstün zekalılık kuramları | Beyin Fırtınası, | |
5 | Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri | Anlatım, | |
6 | Tanılama yöntemleri | Anlatım, | |
7 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler | Tartışma, | |
8 | Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikleri | Tartışma, Örnek Olay, | |
9 | Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeka, yetenek, üstün ve özel yetenek | |
2 | Tarihsel gelişim | |
3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | |
4 | Üstün zekalılar kuramları | |
5 | Özellikleri | |
6 | Tanılama yöntemleri | |
7 | Eğitimsel stratejiler | |
8 | Eğitimsel stratejiler | |
9 | Arasınav | |
10 | Eğitimsel stratejiler | |
11 | Eğitimsel stratejiler | |
12 | Öğretmen özellikleri | |
13 | Rehberlik | |
14 | Rehberlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Sak, U. (2011). Üstün Zekalılar, Tanılanmaları ve Eğitimleri. Ankara:Maya Akademi Yayınları Silverman, L. K. (2012). Giftedness 101. Springer Publishing Company. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel karamlar | ||||||
2 | Üstün yetenekliler eğitiminin tarihsel gelişimi | ||||||
3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | ||||||
4 | Üstün zekalılık kuramları | ||||||
5 | Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri | ||||||
6 | Tanılama yöntemleri | ||||||
7 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler | ||||||
8 | Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikleri | ||||||
9 | Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |