Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | UTC 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Seren Özsoy |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma sürecine, bilimsel analiz tekniklerine hakim olarak ve bilimsel bir araştırmayı sürdürebilecek yekinliğe sahip olmasını sağlamak dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel düşüncenin temelleri, bilimsel yaklaşımlar, eleştirel düşünme, örnekleme teknikleri, ölçme ve veri, araştırma tasarımı, hipotez kurma, temel nicel ve nitel analiz teknikleri ve bulguların yorumlanması süreçlerinden oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | Tartışma, Proje, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | Problem Çözme, Proje, | Performans Değerlendirme, |
3 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sunumları EBS'ye yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Altunışık, R., ve R. Coşkun, ve E. Yıldırım. (2019). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 9. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | ||||||||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | ||||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 327 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |