Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği – Türkiye İlişkileri ve Güncel Sorunlar | UTC 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile Türkiye’nin AB ile olan ilişkilerinin geçmişten günümüze incelenmesi ve güncel sorunlar hakkında öğrencilere bilgi aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste ortaklığın temel kurumları ve belgeleri, Gümrük Birliği, Türkiye´nin tam üyelik müzakereleri ve karşılaştığı güncel sorunlar tarihsel bir süreç içerisinde aktarılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin ekonomik ve siyasal yapısı ve işleyişini anlama ve yorumlama yeteneği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | AB’nin politikaları ve ilgili alanlardaki faaliyetlerini anlayıp yorumlama becerisi elde eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | AB-Türkiye ilişkilerini tarihsel bir süreç içerisinde kavrar ve güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye AB İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
2 | Ortaklığın Temel Belgeleri | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
3 | Ortaklığın Temel Dönemleri | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
4 | Gümrük Birliği Anlaşması | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
5 | Ortaklığın Temel Kurumları | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
6 | İlerleme Raporları | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
7 | Türkiye´nin AB Bütçesi Üzerindeki Yükü | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
8 | Ara Sınav | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
9 | Türkiye´nin Nüfusu Ve AB Kurumları Üzerine Etkileri | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
10 | Üye Devletlerin Türkiye´ye Karşı Tutumu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
11 | Kıbrıs Sorunu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
12 | Sınır Güvenliği ve Göçmenler Sorunu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
13 | Türkiye´nin Arap Baharı ve Suriye Politikaları | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
14 | Doğu Akdeniz Yetki Alanı Sorunu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin ekonomik ve siyasal yapısı ve işleyişini anlama ve yorumlama yeteneği kazanır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | AB’nin politikaları ve ilgili alanlardaki faaliyetlerini anlayıp yorumlama becerisi elde eder. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | AB-Türkiye ilişkilerini tarihsel bir süreç içerisinde kavrar ve güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |