Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Sağlık Ekonomisi | SAY 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör Çiğdem Ugan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri finansmanında önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımı, hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu derste sağlık hizmetleri finansman/ödeme modelleri, finansmanında hakkanıiyet ve adalet, finansmanda önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımı: sağlık hizmetlerinde gereksiz işlemler ve israf, değer bazlı satın alma, hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı konularına yer verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Sağlık ekonomisinin ve harcamalarının önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 2. Finansmanda önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımının önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | 3. Geri ödeme yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | 4. Hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı konusunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | EKONOMİ, SAĞLIK HİZMETİ ÖZELLİKLERİ | |
2 | SAĞLIK HARCAMALARI | |
3 | SAĞLIK EKONOMİSİ TEMEL KAVRAMLARI | |
4 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE ARZ/TALEP/MALİYET | |
5 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE EKONOMİK DEĞERLENDİRME | |
6 | SAĞLIK HİZMETLERİ FİNANSMAN/ÖDEME MODELLERİ | |
7 | FİNANSMANINDA HAKKANIİYET VE ADALET | |
8 | FİNANSMANDA ÖNCELİKLENDİRME | |
9 | ARA SINAV | |
10 | KAYNAKLARIN VERİMLİ KULLNIMI: SAĞLIK HİZMETLERİNDE GEREKSİZ İŞLEMLER VE İSRAF | |
11 | HASTA GÜVENLİĞİNİ ÖNCELLEYEN SAĞLIK FİNANSMANI | |
12 | DEĞER BAZLI SATIN ALMA | |
13 | SAĞLIK SİGORTACILIĞI: MEVCUT DURUM VE GELECEK | |
14 | DAVRANIŞSAL EKONOMİ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Matjasko, J. L., Cawley, J. H., Baker-Goering, M. M., & Yokum, D. V. (2016). Applying Behavioral Economics to Public Health Policy: Illustrative Examples and Promising Directions. American Journal of Preventive Medicine, 50(5 Suppl 1), S13–S19. Rice T. (2013). The behavioral economics of health and health care. Annu Rev Public Health. 2013;34:431-47. doi: 10.1146/annurev-publhealth-031912-114353. Epub 2013 Jan 7. Review. PubMed PMID: 23297657. Güvenç Koçkaya, Kağan Atikeler, Fatma Betül Yenilmez. Türkiye Özel Ve Kamu Sağlık Sigortacılığı Prim/Hasar Sağlık Harcaması Değerlendirmesi Sosyal Güvence Dergisi, Yıl: 5 Sayı 9 Ece Uğurluoğlu, Hacer Özgen(2008). Sağlık Hizmetleri Finansmanı ve Hakkaniyet. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:11, Sayı:2 (2008) Yusuf Çelik (2016). Sağlık Ekonomisi Siyasal Kitabevi Hakan İSTANBULLUOĞLU , Mahir GÜLEÇ, Recai OĞUR (2010). Sağlık Hizmetierinin Finansman Yöntemleri Financing Methods of Health Services. Dirim Tıp Gazetesi 2010; yıl: 85 sayı: 2 (86-99). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Sağlık ekonomisinin ve harcamalarının önemini kavrar | |||||||
2 | 2. Finansmanda önceliklendirme, kaynakların verimli kullanımının önemini anlar | |||||||
3 | 3. Geri ödeme yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını açıklar | |||||||
4 | 4. Hasta güvenliğini öncelleyen sağlık finansmanı konusunu bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |