Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri ve Yönetimi SAY 611 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CEMAL SEZER
Dersi Verenler Prof.Dr. CEMAL SEZER,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ayhan Durmuş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Veri ile bilgi arasındaki ilişkiyi kavrayarak, sağlık bilgi sisteminde üretilen bilginin toplum sağlığına olan katkısının önemi konusunda farkındalık yaratmak. Hastane bilgi sistemlerini kurup geliştirebilecek yeterliliğe ulaşmak. 

Dersin İçeriği

Yönetsel karar verme ve yönetsel bilgi, yönetim bilgi sistemleri, bilgi teknolojisi, veri tabanı yönetimi, model yönetimi, bilgi sistemleri tasarımı.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sistem, Bilgi ve İlgili Kavramları Tartışabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Sağlık Bilgi Sistemini sınıflandırabilir ve bileşenlerini tartışabilir Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Sağlık Bilgi Sistemini yönetimi ve aşamalarını tanımlayabilir ve tartışabilir
4 Sağlık Bilgi Sistemini güncel gelişmelerle ilişkilendirebilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sistem, Bilgi ve İlgili Kavramların Tartışılması
2 Sağlık Bilgi Sistemi ve bileşenlerinin tartışılması
3 Sağlık Bilgi Sistemlerinin Sınıflandırılması
4 E-Sağlık ve Sağlıkta Yapay Zeka ve Uygulamaları
5 Sağlık Bilgi Sisteminin Analizi
6 Sağlık Bilgi Sistemlerinin Tasarımı ve Program geliştirme
7 Sağlık Bilgi Sisteminin Kurulumu
8 Sağlık Bilgi Sisteminin İşletimi, Bakımı ve Güvenliği
9 ARASINAV
10 Projeler ve sunumlar
11 Projeler ve sunumlar
12 Projeler ve sunumlar
13 Projeler ve sunumlar
14 Projeler ve sunumlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Veri tabanı sistemleri, Ünal Yarımağan, akademi yayın hizmetleri San. Tic.Ltd..Şti., Ankara-2000

Yönetim bilgi sistemleri; Analiz ve tasarım perspektifi, Hadi Gökçen, Başak matbaacılık, Ankara-2002.

Management Information Systems, Gordon B. Davis, et. All., Second Edition, 4th Printing, McGraw-Hill Book Company, Singapore-1988

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Sistem, Bilgi ve İlgili Kavramları Tartışabilir
2 Sağlık Bilgi Sistemini sınıflandırabilir ve bileşenlerini tartışabilir
3 Sağlık Bilgi Sistemini yönetimi ve aşamalarını tanımlayabilir ve tartışabilir
4 Sağlık Bilgi Sistemini güncel gelişmelerle ilişkilendirebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 2 15 30
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
dersAKTSKredisi 6