Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış | TSY 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Örgütsel Davranış | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Algılama ve Atfetme Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Öğrenme Süreci | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Örgütte Birey ve Kişilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Motivasyon | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | İş Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | ARA SINAV | |
8 | Tutumlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Grup Dinamikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Liderlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Çatışma Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Zaman Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robbins, S. 2015. Örgütsel Davranış. New Jersey: Prentice-Hall Inc. |
Ders Kaynakları | Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. 1996. İletmeciler için Davranış Bilimleri. İst: Avcıol Yay. Usal, A. ve Kuşluvan, Z. 2000. Davranış Bilimleri. İzmir: Barış Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | ||||||||||
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | ||||||||||
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | ||||||||||
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | ||||||||||
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | ||||||||||
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |