Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Politikası ve Planlaması | TSY 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili temel kavramları ve modelleri uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlık politikalarını belirleyen faktörler konusunda bilgi kazanmak, bu alanda yaşanan değişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sağlık politikası belirleme süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık politikası uygulama süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlık politikalarını değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Sağlık hizmetlerinde devletin rolünü ve bu kapsamda yeni eğilimleri değerlendirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
7 | Küreselleşme sürecinin sağlık hizmetlerine etkilerini değerlendirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
8 | Türk sağlık politikaları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
9 | Türk sağlık sistemi hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
10 | Türk sağlık reformları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
11 | Sağlık hizmetlerinde planlama yöntemleri konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
12 | Sağlık hizmetlerinde planlama süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
13 | Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
14 | Sağlık Bakanlığı stratejik planı hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili kavramlar ve modeller | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
2 | Sağlık politikalarını etkileyen faktörler | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
3 | Sağlık politikası belirleme süreci | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
4 | Sağlık politikası uygulama süreci | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
5 | Sağlık politikalarının değerlendirilmesi | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
6 | Sağlık hizmetlerinde devletin rolü | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
7 | Küreselleşme ve sağlık hizmetleri | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
8 | Türk sağlık politikaları | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
9 | Türk sağlık sistemi | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
10 | Türk sağlık reformları | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
11 | Planlama yöntemleri | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
12 | Planlama süreci | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
13 | Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
14 | Sağlık Bakanlığı stratejik planı | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çağlar Keyder, Nazan Üstündağ, Tuba Ağartan, Çağrı Yoltar (2007), Avrupa´da ve Türkiye´de Sağlık Politikaları: Reformlar - Sorunlar - Tartışmalar, İletişim Yayınları. |
Ders Kaynakları | T.C. Sağlık Bakanlığı (1993), Ulusal Sağlık Politikası, T.C. Sağlık Bakanlığı Yayını, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili temel kavramları ve modelleri uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | ||||||||||
2 | Sağlık politikalarını belirleyen faktörler konusunda bilgi kazanmak, bu alanda yaşanan değişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
3 | Sağlık politikası belirleme süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
4 | Sağlık politikası uygulama süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
5 | Sağlık politikalarını değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
6 | Sağlık hizmetlerinde devletin rolünü ve bu kapsamda yeni eğilimleri değerlendirebilmek. | ||||||||||
7 | Küreselleşme sürecinin sağlık hizmetlerine etkilerini değerlendirebilmek. | ||||||||||
8 | Türk sağlık politikaları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
9 | Türk sağlık sistemi hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
10 | Türk sağlık reformları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
11 | Sağlık hizmetlerinde planlama yöntemleri konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde planlama süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
13 | Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
14 | Sağlık Bakanlığı stratejik planı hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |