Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Yönetiminde Etik | TSY 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etikle ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yönetsel etik konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yönetimde uyulması beklenen etik ilkeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
5 | Yönetimde etik dışı davranışlar konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Sağlık yönetiminde etik karar verme süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Sağlık yönetiminde etik ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Sağlık yönetiminde etik kuramlar ve temel ilkeler hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Sağlık yönetiminde ortaya çıkan etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
10 | Sağlık hizmetlerinde etik sorunlara yönelik vakaları değerlendirmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
11 | Sağlık kurumlarının ve sağlık personelinin etik sorumlulukları konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
12 | Hekim-hasta ilişkisini etik çerçevede değerlendirmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
13 | Hasta hakları konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısında sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
14 | Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etikle ilgili temel kavramlar | İnayet Pehlivan Aydın, Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik; Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri |
2 | Mesleki etik | İnayet Pehlivan Aydın, Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik; Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri |
3 | Yönetsel etik | İnayet Pehlivan Aydın, Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik; Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri |
4 | Yönetimde uyulması beklenen etik ilkeler | İnayet Pehlivan Aydın, Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik; Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri |
5 | Yönetimde etik dışı davranışlar | İnayet Pehlivan Aydın, Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik; Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri |
6 | Etik karar verme süreci | İnayet Pehlivan Aydın, Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik; Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri |
7 | Sağlık yönetiminde temel etik kavramlar | Ferhat Sayım (2011), Sağlık Piyasası ve Etik; Nesrin Çobanoğlu (2009), Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği |
8 | Sağlık yönetiminde etik kuramlar ve temel ilkeler | Ferhat Sayım (2011), Sağlık Piyasası ve Etik; Nesrin Çobanoğlu (2009), Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği |
9 | Sağlık yönetiminde ortaya çıkan etik sorunlar | Ferhat Sayım (2011), Sağlık Piyasası ve Etik; Nesrin Çobanoğlu (2009), Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği |
10 | Etik sorunlara yönelik vaka analizi | Ferhat Sayım (2011), Sağlık Piyasası ve Etik; Nesrin Çobanoğlu (2009), Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği |
11 | Sağlık kurumlarının ve sağlık personelinin etik sorumlulukları | Ferhat Sayım (2011), Sağlık Piyasası ve Etik; Nesrin Çobanoğlu (2009), Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği |
12 | Hekim-hasta ilişkisinin etik çerçevede analizi | Ferhat Sayım (2011), Sağlık Piyasası ve Etik; Nesrin Çobanoğlu (2009), Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği |
13 | Hasta hakları | Gürkan Sert (2004), Hasta Hakları : Uluslararası Bildirgeler ve Tıp Etiği Çerçevesinde |
14 | Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler | Gürkan Sert (2004), Hasta Hakları : Uluslararası Bildirgeler ve Tıp Etiği Çerçevesinde |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Seedhouse, David (2009), Ethics: The Health of Health Care, Wiley Publishers. |
Ders Kaynakları | Zengin, Nazmi (2012), Sağlık Çalışanı-Hasta İlişkisinde Güncel Konular Kardelen Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etikle ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
2 | Mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
3 | Yönetsel etik konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
4 | Yönetimde uyulması beklenen etik ilkeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
5 | Yönetimde etik dışı davranışlar konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
6 | Sağlık yönetiminde etik karar verme süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak. | ||||||||||
7 | Sağlık yönetiminde etik ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | ||||||||||
8 | Sağlık yönetiminde etik kuramlar ve temel ilkeler hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
9 | Sağlık yönetiminde ortaya çıkan etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
10 | Sağlık hizmetlerinde etik sorunlara yönelik vakaları değerlendirmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
11 | Sağlık kurumlarının ve sağlık personelinin etik sorumlulukları konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak. | ||||||||||
12 | Hekim-hasta ilişkisini etik çerçevede değerlendirmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
13 | Hasta hakları konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısında sahip olmak. | ||||||||||
14 | Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |