Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi | SAY 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi dersinin amacı; sağlık hizmetlerinde performans kavramı ve performans yönetimi sürecinin incelenmesidir. Ders kapsamında ayrıca Türkiye ve bazı gelişmiş ülkelerde sağlık kurumlarında uygulanan performans yönetimi modelleri üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, performans kavramı üzerinde durularak sağlık kurumlarında performans yönetimi süreci ve performans yönetimi modelleri hakkında gerekli bilgiler verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
12 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Performans tanımı, performans ile ilgili kavramlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
2 | Performans yönetimi | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
3 | Performans yönetimi süreci | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
4 | Performans yönetimi konusunda argümanlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
5 | Performans yönetimi konusunda karşıt argümanlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
6 | Performans yönetimi anlayışında değişim | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
7 | Kamu sektöründe performans yönetimi | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi modelleri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
12 | Performans yönetiminin sağlık hizmetlerine etkileri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamaları | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ateş, Hamza, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği, Asil Yayınları, Ankara. |
Ders Kaynakları | Karahan, Atila ve Ersan Özgür (2011), Hastanelerde Performans Yönetimi ve Veri Zarflama Analizi, Nobel Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | X | |||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | X | |||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | X | |||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | X | |||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | X | |||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | X | |||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | X | |||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | X | |||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | ||||||||||
2 | Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. | ||||||||||
3 | Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
4 | Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
5 | Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
6 | Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
7 | Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek. | ||||||||||
9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||||
11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | ||||||||||
12 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||||
14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |