Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış | SAY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Örgütsel Davranış | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Algılama ve Atfetme Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Öğrenme Süreci | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Örgütte Birey ve Kişilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Motivasyon | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | İş Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | ARA SINAV | |
8 | Tutumlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Grup Dinamikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Liderlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Çatışma Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Zaman Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robbins, S. 2015. Örgütsel Davranış. New Jersey: Prentice-Hall Inc. |
Ders Kaynakları | Robbins, S. 2015. Örgütsel Davranış. New Jersey: Prentice-Hall Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | |||||||
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | |||||||
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | |||||||
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | |||||||
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | |||||||
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ödev | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |