Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Politikası ve Planlaması | SAY 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Sena PARLAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık Politikası ve Planlaması dersinin amacı; sağlık politikaları ve planlama yöntemleri ile sağlık politikalarını oluşturan ve etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Ders kapsamında ayrıca güncel yaklaşımlar çerçevesinde Türk sağlık politikası analiz edilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, sağlık politikası ve planlaması kavramı üzerinde durularak sağlık politikası belirleme ve uygulama süreci ile planlama yöntemleri hakkında gerekli bilgiler verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili temel kavramları ve modelleri uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlık politikalarını belirleyen faktörler konusunda bilgi kazanmak, bu alanda yaşanan değişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sağlık politikası belirleme süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık politikası uygulama süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlık politikalarını değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Sağlık hizmetlerinde devletin rolünü ve bu kapsamda yeni eğilimleri değerlendirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
7 | Küreselleşme sürecinin sağlık hizmetlerine etkilerini değerlendirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
8 | Türk sağlık politikaları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
9 | Türk sağlık sistemi hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
10 | Türk sağlık reformları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
11 | Sağlık hizmetlerinde planlama yöntemleri konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
12 | Sağlık hizmetlerinde planlama süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
13 | Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
14 | Sağlık Bakanlığı stratejik planı hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili kavramlar ve modeller | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
2 | Sağlık politikalarını etkileyen faktörler | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
3 | Sağlık politikası belirleme süreci | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
4 | Sağlık politikası uygulama süreci | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
5 | Sağlık politikalarının değerlendirilmesi | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
6 | Sağlık hizmetlerinde devletin rolü | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
7 | Küreselleşme ve sağlık hizmetleri | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
8 | Türk sağlık politikaları | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
9 | Türk sağlık sistemi | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
10 | Türk sağlık reformları | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
11 | Planlama yöntemleri | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
12 | Planlama süreci | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
13 | Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
14 | Sağlık Bakanlığı stratejik planı | Coşkun Can Aktan ve Ulvi Saran (2007), Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Yönetimi, Aura Kitapları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çağlar Keyder, Nazan Üstündağ, Tuba Ağartan, Çağrı Yoltar (2007), Avrupa´da ve Türkiye´de Sağlık Politikaları: Reformlar - Sorunlar - Tartışmalar, İletişim Yayınları. |
Ders Kaynakları | T.C. Sağlık Bakanlığı (1993), Ulusal Sağlık Politikası, T.C. Sağlık Bakanlığı Yayını, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık politikası ve planlaması ile ilgili temel kavramları ve modelleri uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | |||||||
2 | Sağlık politikalarını belirleyen faktörler konusunda bilgi kazanmak, bu alanda yaşanan değişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | |||||||
3 | Sağlık politikası belirleme süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | |||||||
4 | Sağlık politikası uygulama süreci hakkında bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | |||||||
5 | Sağlık politikalarını değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | |||||||
6 | Sağlık hizmetlerinde devletin rolünü ve bu kapsamda yeni eğilimleri değerlendirebilmek. | |||||||
7 | Küreselleşme sürecinin sağlık hizmetlerine etkilerini değerlendirebilmek. | |||||||
8 | Türk sağlık politikaları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | |||||||
9 | Türk sağlık sistemi hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | |||||||
10 | Türk sağlık reformları hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | |||||||
11 | Sağlık hizmetlerinde planlama yöntemleri konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | |||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde planlama süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | |||||||
13 | Sağlık hizmetlerinde kapasite planlama konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | |||||||
14 | Sağlık Bakanlığı stratejik planı hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |