Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | SAY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMAL SEZER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İKY fonksiyonlarının teorik bağlamda yeterli düzeyde öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılarak, sağlık kurumlarında İKY işlevinin analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı ve sağlık kurumlarında İK uygulamaları, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme ve sağlık kurumlarındaki diğer İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık kurumlarında İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İKY Modellerinin İncelenmesi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Sağlık kurumlarında iş analizi ve iş tasarımı | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Sağlık kurumlarında İK planlaması | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Sağlık kurumlarında İK tedarik ve seçimi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Sağlık kurumlarında eğitim ve geliştirme | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Sağlık kurumlarında performans değerleme | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Sağlık kurumlarında kariyer yönetimi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Sağlık kurumlarında iş değerleme | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sağlık kurumlarında ücret yönetimi | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Sağlık kurumlarında iş güvenliği ve işçi sağlığı | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Sağlık kurumlarında Çalışma İlişkileri | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Sağlık kurumlarında İKBS | Önerilen ders kitaplarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. İnsan Kaynakları Yönetimi, İ.Ü. İşletme Fakültesi İKY Ana Bilim Dalı, Beta Yayınları. |
Ders Kaynakları | HR Dergi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | |||||||
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | |||||||
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | |||||||
4 | Sağlık kurumlarında İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |