Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık İşletmelerinde Kantitatif Teknikler | SAY 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Öğrencilerin araştırma modellerini sağlık yönetimi verilerine uygulamalarını sağlayacak teorik ve pratik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olmak. 2. Öğrencilerin farklı araştırma yaklaşımlarına uygun araştırma tasarımlarını anlamalarına yardımcı olmak. 3. Öğrencilerin araştırma önerisi ve bilimsel makale hazırlamalarını sağlayacak bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders araştırma sürecinin temel aşamalarına odaklıdır. Bu ders kapsamında, öğrenciler sağlık yönetimine özel konu alanlarında bilimsel bilgi birikimini sağlama, araştırma makalelerini okuma, araştırma önerisi ve bilimsel makale hazırlamada deneyim kazanacaklardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Nicel araştırma sürecinin temel adımlarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Literatür tarama ve inceleme yol ve yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Araştırma konusunu belirlemek için gerekli olan kaynakları kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Araştırmada amaç, değişken, araştırma sorusu ya da hipotez oluşturmada temel ilkeleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Araştırma yaklaşımlarına göre araştırma tasarım türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Temel örnekleme yaklaşımlarını ve yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Araştırmalarda veri toplama yol ve yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Temel tanımlayıcı ve bazı önemlilik testlerinin veri analizinde nasıl kullanılacağını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
11 | Verilerin yorumlanması ve raporlandırılmasındaki temel ilkeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Bir araştırma raporunu kritik edebilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Bir araştırma önerisi planlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
14 | Bilimsel araştırama yapabilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
15 | Bilimsel bir makale hazırlayabilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık yönetimi ve araştırma rolü, araştırma süreci adımları | Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Altunışık Remzi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
2 | Araştırma konusu ve problem ifadesi | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Altunışık Remzi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
3 | Literatür tarama ve inceleme | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
4 | Araştırmada amaç, araştırma soruları ve hipotez oluşturma | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
5 | Araştırma tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
6 | Nicel ve nitel araştırma tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
7 | Evren ve örneklem | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
8 | Veri Analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
9 | Veri Analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
10 | Araştırmanın raporlandırılması ve sonuçlarının paylaşımı | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
11 | Araştırma önerisi hazırlama-I | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
12 | Araştırma önerisi hazırlama-II | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
13 | Araştırmada etik konular | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
14 | Araştırma makalesi kritiği | -- |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. Coşkun Recai, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Altunışık Remzi, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir | |||||||
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar | |||||||
3 | Nicel araştırma sürecinin temel adımlarını sıralar | |||||||
4 | Literatür tarama ve inceleme yol ve yöntemlerini bilir | |||||||
5 | Araştırma konusunu belirlemek için gerekli olan kaynakları kullanır | |||||||
6 | Araştırmada amaç, değişken, araştırma sorusu ya da hipotez oluşturmada temel ilkeleri kavrar | |||||||
7 | Araştırma yaklaşımlarına göre araştırma tasarım türlerini açıklar | |||||||
8 | Temel örnekleme yaklaşımlarını ve yöntemlerini bilir | |||||||
9 | Araştırmalarda veri toplama yol ve yöntemlerini açıklar | |||||||
10 | Temel tanımlayıcı ve bazı önemlilik testlerinin veri analizinde nasıl kullanılacağını açıklar | |||||||
11 | Verilerin yorumlanması ve raporlandırılmasındaki temel ilkeleri açıklar | |||||||
12 | Bir araştırma raporunu kritik edebilir | |||||||
13 | Bir araştırma önerisi planlayabilir | |||||||
14 | Bilimsel araştırama yapabilir | |||||||
15 | Bilimsel bir makale hazırlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |