Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Teorisi UYP 603 1 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Volkan Göktaş, Arş. Gör. Ediz Tutsal

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
 
Öğrencilere pazarlama alanındaki temel teorileri, yaklaşımları ve güncel gelişmeleri analitik bir bakış açısıyla kavrama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği

Pazarlamanın tarihsel gelişimi, klasik ve çağdaş pazarlama teorileri, tüketici davranışları, pazarlama karması bileşenleri, stratejik pazarlama yaklaşımları, eleştirel pazarlama perspektifleri ve güncel pazarlama trendler

 
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama disiplininin temel teorilerini ve yaklaşımlarını açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Boşluk Doldurma Testleri,
2 Farklı pazarlama teorilerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilir. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Güncel pazarlama problemlerini teorik çerçevelerle ilişkilendirebilir. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Pazarlama stratejilerinin oluşturulmasında kuramsal bilgileri uygulayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi kaynaktan okuma
2 PAzarlamadaki Temel Kavramlar kaynaktan okuma
3 Ürün Kavramı ve Sınıflandırılması kaynaktan okuma
4 Fiyat Kavramı ve Fiyatlandırma kaynaktan okuma
5 Tutundurma Kavramı kaynaktan okuma
6 Dağıtımı Kavramı kaynaktan okuma
7 Ara Sınav kaynaktan okuma
8 Pazar Bölümlendirme, Hedewf Pazar Seçimi kaynaktan okuma
9 Konumlandırma kaynaktan okuma
10 Uluslararası Pazarlama kaynaktan okuma
11 Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar kaynaktan okuma
12 Dijital Pazarlama kaynaktan okuma
13 Kar Amaçsız Pazarlama kaynaktan okuma
14 Yeşil Pazarlama kaynaktan okuma
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, 2016

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. X
2 Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır X
3 Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X
4 Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. X
5 Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. X
6 Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. X
7 Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Pazarlama disiplininin temel teorilerini ve yaklaşımlarını açıklayabilir.
2 Farklı pazarlama teorilerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilir. 4 4 4 4 5 4 5
3 Güncel pazarlama problemlerini teorik çerçevelerle ilişkilendirebilir. 4 5 4 5 4 5 4
4 Pazarlama stratejilerinin oluşturulmasında kuramsal bilgileri uygulayabilir. 4 5 3 3 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 2 15 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 166
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,64
dersAKTSKredisi 7