Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Yönetiminde Sayısal Yöntemler | UYP 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişen teknolojiyle birlikte hızlı ve doğru kararlar alıp uygulamaya koymak işletmeler açısından öncelikli konulardan biridir. Bu derste öğrencilere karar almada yardımcı olacak sayısal yöntemler hakkında bilgiler vermek ve bunları uygulamalı örneklerle desteklemek gerekmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri tahminleme, tasarım ve karar verme uygulamalarında ihtiyaç duyulacak temel araç ve yöntemler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğrusal modeller kurar | Gezi / Gözlem, | |
2 | Uygun çözüm yöntemleri ile optimal sonuca ulaşır | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Duyarlılık analizleri yapar | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Olaylar ve olasılıklarını belirler | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Olaya uygun dağılımı belirleyip çözümler | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Geleceğin tahminini yapar | Gezi / Gözlem, | |
7 | İşletme problemleri için uygun istatistik karar yöntemlerini kullanarak karar verir | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal programlama ve grafik çözüm | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
2 | Simpleks çözüm ve bilgisayar uygulamaları | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
3 | Dual çözüm ve Duyarlılık analizi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
4 | Ulaştırma modeller kuzey batı yöntemi, en ucuz maliyet, Vogel (VAM) Yöntemleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
5 | Atlama taşı ve modi yöntemleri, örnek çözümler | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
6 | Zaman serileri, ayrıştırma analizi, üstel düzeltme, mevsimsellik | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
7 | Regresyon modelleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
8 | Belirsizliği yönetmek: olasılık ve olasılık dağılımları | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
9 | Kesikli ve sürekli dağılımlar ve bilgisayar uygulamaları | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
10 | Ara sınav | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
11 | Örnekleme, tahmin ve güven aralıkları | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
12 | Hipotez testleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
13 | Varyans Analizi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
14 | Parametrik olmayan Testler | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel Akademi Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | X | |||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğrusal modeller kurar | |||||||
2 | Uygun çözüm yöntemleri ile optimal sonuca ulaşır | |||||||
3 | Duyarlılık analizleri yapar | |||||||
4 | Olaylar ve olasılıklarını belirler | |||||||
5 | Olaya uygun dağılımı belirleyip çözümler | |||||||
6 | Geleceğin tahminini yapar | |||||||
7 | İşletme problemleri için uygun istatistik karar yöntemlerini kullanarak karar verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |