Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi | UYP 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAMET GÜNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik, sağladığı rekabet avantajları ile son yıllarda işletmelerin dikkatini çeken konuların başında gelmektedir. Lojistik sektörünün dünyada en hızlı gelişen sektörlerden biri olması bunun bir sonucudur. |
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri ve lojistikte temel kavramlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
3 | Mevcut tedarik zinciri ve lojistik sistemlerini kritik bir gözle değerlendirebilmek, eksiklerini görerek, daha iyi zincir ve sistemlerin tasarımının yapılması | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Tedarik zincirinin pazara nüfuz etmede ve müşterilere fayda sağlamada ortaya çıkardığı değerin analiz edilmesi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Artan rekabet yapısına göre tedarik zinciri stratejilerinin yeniden formüle edilmesinin değerlendirilmesi | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lojistik Yönetimi | |
2 | Tedarik Zinciri Yönetimi | |
3 | Ulaştırma Sistemleri | |
4 | Depolama | |
5 | Envanter Yönetimi | |
6 | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi: Fırsatlar ve Avantajlar | |
7 | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi: Maliyetler ve Riskler | |
8 | Küresel Lojistik Coğrafyası | |
9 | Türk Ulaştırma Politikaları | |
10 | Tedarik Zinciri Tasarımı ve Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
11 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |
12 | Satın Alma Yönetimi | |
13 | Çevreci Lojistik | |
14 | Tersine Lojistik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
Ders Kaynakları | - Contemporary Logistics, Murphy, Paul R. ve Donald F. Wood (2008), Pearson Prentice Hall Yayınevi, 9. Baskı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | ||||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | |||||||
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | |||||||
3 | Mevcut tedarik zinciri ve lojistik sistemlerini kritik bir gözle değerlendirebilmek, eksiklerini görerek, daha iyi zincir ve sistemlerin tasarımının yapılması | |||||||
4 | Tedarik zincirinin pazara nüfuz etmede ve müşterilere fayda sağlamada ortaya çıkardığı değerin analiz edilmesi | |||||||
5 | Artan rekabet yapısına göre tedarik zinciri stratejilerinin yeniden formüle edilmesinin değerlendirilmesi | |||||||
6 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |