Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Ürün Geliştirme | UYP 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirme projelerinin etkin bir şekilde yönetilmesi için gerekli yönetsel yetenek ve becerilerin geliştirmesi, ürün tasarımı ve üretim metotları ile yeni ürün geliştirmede sistematik yaklaşımların ortaya konmasıdır. |
Dersin İçeriği | Yeni ürün geliştirme stratejileri,tasarım süreci,pazar araştırması ve teknik testler gibi kavramlardan bahsettikten sonra bir sektörde nasıl yeni bir ürün geliştirilebileceği konusunda tartışmalar yapılacaktır.Ayrıca başarılı ve başarısız ürün geliştirme projeleri ele alınıp değerlendirilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeni ürün geliştirme konusunda bilgi sahibidir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yeni ürün geliştirme stratejileri oluşturabilir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Pazar araştırması yapabilecek donanıma sahiptir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Başarılı ve başarısız ürün geliştirme programlarını yorumlayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni Ürün Geliştirme Tanımı | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
2 | Yeni Ürün Stratejileri | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
3 | Ürün Yaşam Döngüsü | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
4 | Yeni Ürün Fikirlerinin Ortaya Çıkışı ve Değerlendirilmesi | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
5 | Tasarım Süreci ve Değerlendirilmesi | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
6 | Detaylı teknik ve pazar araştırması, | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
7 | Pazar ve teknik testler | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
8 | Ara Sınav | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
9 | Veri Toplama | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
10 | Analiz | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
11 | Bir sektörde Ürün Geliştirme | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
12 | Standart ve Standardizasyon | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
13 | Başarılı ve başarısız ürün geliştirme projelerini | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
14 | Değerlendirme | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cooper R. Winning at New Products, 2001, Persues Publishing |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | ||||||
3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yeni ürün geliştirme konusunda bilgi sahibidir | |||||||
2 | Yeni ürün geliştirme stratejileri oluşturabilir | |||||||
3 | Pazar araştırması yapabilecek donanıma sahiptir | |||||||
4 | Başarılı ve başarısız ürün geliştirme programlarını yorumlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |