Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları UYP 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF ARSLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. YUSUF ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere pazarlama biliminin en dinamik yönünü oluşturan tüketici davranışları konusunda teorik ve uygulamaya yönelik bilgiler vermektir. Tüketici davranışlarının nasıl oluştuğunun ve hangi faktörlerin etkisi altında olduğunun irdelenmesi, işletmelerin pazarlama stratejilerini geliştirirken tüketici davranışlarının rolünün ve öneminin anlatılması dersin alt amaçlarındandır.
Dersin İçeriği Bu derste, tüketici davranışının pazarlamadaki rolü ve önemi, tüketici davranışının özellikleri, tüketici davranış modelleri, tüketici davranışını etkileyen çeşitli faktörler ele alınacaktır.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama biliminde tüketici kavramının önemini kavrayabilme Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Tüketici davranış modellerini irdeleme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Tüketici davranışlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri yorumlayabilmek Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Tüketicinin karar alma sürecinin yapısını sorgulayabilme Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Tüketicinin satın alım sonrası davranışlarını açıklayabilme Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici ve tüketici davranışı kavramı Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
2 Tüketici davranışlarının pazarlamadaki rolü ve önemi Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
3 Tüketici davranışının diğer disiplinlerle ilişkisi Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin genel kavramlar Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
5 Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
6 Tüketici davranışını etkileyen sosyolojik faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
7 Tüketici davranışını etkileyen politik ve teknolojik faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
8 Tüketici davranışını etkileyen kişisel faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
9 ARA SINAV -
10 Tüketici davranışını etkileyen kültürel faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
11 Tüketici davranışını etkileyen durumsal faktörler Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
12 Tüketici davranış modelleri Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
13 Tüketici karar alma süreci Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
14 Satın alma sonrası davranışlar Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
Kaynaklar
Ders Notu Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
Ders Kaynakları İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Remzi Altunışık (2008), Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
Koç, Erdoğan, (2007), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Solomon, Michael R. (2008), Consumer Behavior;Buying, Having and Being, Prentice Hall, USA
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir.
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır.
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır.
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir.
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir.
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar.
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Pazarlama biliminde tüketici kavramının önemini kavrayabilme
2 Tüketici davranış modellerini irdeleme
3 Tüketici davranışlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri yorumlayabilmek
5 Tüketicinin karar alma sürecinin yapısını sorgulayabilme
6 Tüketicinin satın alım sonrası davranışlarını açıklayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 60
Toplam 120
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 40
Toplam 90
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6