Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları UYP 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF ARSLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. YUSUF ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere pazarlama biliminin en dinamik yönünü oluşturan tüketici davranışları konusunda teorik ve uygulamaya yönelik bilgiler vermektir. Tüketici davranışlarının nasıl oluştuğunun ve hangi faktörlerin etkisi altında olduğunun irdelenmesi, işletmelerin pazarlama stratejilerini geliştirirken tüketici davranışlarının rolünün ve öneminin anlatılması dersin alt amaçlarındandır.

Dersin İçeriği

Bu derste, tüketici davranışının pazarlamadaki rolü ve önemi, tüketici davranışının özellikleri,  tüketici davranışını etkileyen çeşitli faktörler, tüketici içgörüsü yaratma, rasyonel ve irrasyonel tüketici davranışı perspektifleri konuları ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama biliminde tüketici kavramının önemini kavrayabilme Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Tüketici davranış modellerini irdeleme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Tüketici davranışlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri yorumlayabilmek Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Tüketicinin karar alma sürecinin yapısını sorgulayabilme Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Tüketicinin satın alım sonrası davranışlarını açıklayabilme Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici ve tüketici davranışı kavramı Odabaşı, Yavuz, (2002), Tüketici Davranışı, Media Cat, İstanbul.
2 Tüketici davranışlarının pazarlamadaki rolü ve önemi Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
3 Tüketici davranışının diğer disiplinlerle ilişkisi Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin genel kavramlar Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
5 Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
6 Tüketici davranışını etkileyen sosyolojik faktörler Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
7 Tüketici davranışını etkileyen politik ve teknolojik faktörler Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
8 Tüketici davranışını etkileyen kişisel faktörler Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
9 ARA SINAV -
10 Tüketici davranışını etkileyen kültürel faktörler Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
11 Tüketici davranışını etkileyen durumsal faktörler Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
12 Tüketici davranış modelleri Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
13 Tüketici karar alma süreci Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
14 Satın alma sonrası davranışlar Koç, Erdoğan, (2025), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Koç, Erdoğan, (2007), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Remzi Altunışık (2008), Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.

Kahneman, D., & Deniztekin, F. N. (2015). Hızlı ve yavaş düşünme

 

Ariely, D., Gül, A. H., Şar, F., & Dicleli, Z. (2009). Akıldışı ama öngörülebilir: Kararlarımızı biçimlendiren gizli kuvvetler. Türk Henkel Yayınları.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir.
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır.
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır.
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir.
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir.
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar.
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Pazarlama biliminde tüketici kavramının önemini kavrayabilme
2 Tüketici davranış modellerini irdeleme
3 Tüketici davranışlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirebilmek
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri yorumlayabilmek
5 Tüketicinin karar alma sürecinin yapısını sorgulayabilme
6 Tüketicinin satın alım sonrası davranışlarını açıklayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 60
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
dersAKTSKredisi 6