Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Bilimine Giriş | SBF 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecekleri bir mantık kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin temelini teşkil eden kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel işletme fonksiyonlarını açıklar ve uygulamadan örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Yönetim kavramını anlatır ve temel yönetim fonksiyonlarını kullanarak işletme plan ve programlarını formüle eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İşletme kuruluş çalışmalarını inceler, fiili kuruluş çalışmaları için gerekli planları yapar ve çalışmaları organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bir işletmenin faaliyetlerini analiz eder ve işletme programlarını oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | İşletme bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları analiz eder ve karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmelerde Etik Anlayış | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
2 | İşletmecilikte Temel Kavramlar | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
3 | İşletmelerin Sınıflandırılması | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
4 | İşletmelerde Birleşme ve Büyüklük | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
5 | İşletme Çevresi ve Kuruluş Çalışmaları | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
6 | Yönetim | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
7 | Yönetim | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Pazarlama | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
10 | Pazarlama | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
11 | Üretim | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
12 | Muhasebe ve Finans | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
13 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
14 | İşletmelerde Dijital Dönüşüm | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Genel İşletme - Kavramlar ve Örnek Olaylar / Doç. Dr. Emre YILDIRIM (Ed.) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmenin temelini teşkil eden kavramları tanımlar. | 5 | |||||||||||
2 | Temel işletme fonksiyonlarını açıklar ve uygulamadan örnekler verir. | 5 | |||||||||||
3 | Yönetim kavramını anlatır ve temel yönetim fonksiyonlarını kullanarak işletme plan ve programlarını formüle eder. | 5 | |||||||||||
4 | İşletme kuruluş çalışmalarını inceler, fiili kuruluş çalışmaları için gerekli planları yapar ve çalışmaları organize eder. | 5 | |||||||||||
5 | Bir işletmenin faaliyetlerini analiz eder ve işletme programlarını oluşturur. | 5 | |||||||||||
6 | İşletme bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları analiz eder ve karşılaştırıp eleştirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |