Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayarda Programlama EKO 368 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayar teknolojisindeki önemli gelişim,çeşitli yazılımlar aracılığıyla modelleme yapılmasına önemli katkılar sağlamıştır. Günümüz gereklerine uygun şekilde kodlama becesrisinin geliştirilmesi için çeşitli yazılımların  kullanılmasının öğretilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Dersin amacına uygun olarak öncelikle yazılım programları ve kodlama dilleri  tanıtılacaktır. Sonrasında farklı paket programlar kullanılarak kodlama yapılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Döngüleri öğrenir. Anlatım,
2 Nesne tiplerini öğrenir. Anlatım,
3 Fonksiyon yazmayı öğrenir Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Programlamanın Temelleri - Python ve C# Arasındaki Farklar
2 Temel Programlama Veri Yapıları
3 Koşullu Durumlar
4 Döngü Yapıları
5 Fonksiyonlar
6 Modüller
7 Nesne Tabanlı Programlama
8 Ara Sınav
9 Dosya İşlemleri
10 Arayüz Geliştirme I
11 Arayüz Geliştirme II
12 Arayüz Geliştirme III
13 Arayüz Geliştirme IV
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim Üyesi Ders Notları

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. X
2 Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. X
3 Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. X
4 Genel ekonometrik teori bilgisi. X
5 Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. X
6 Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek X
7 Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak X
8 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme X
9 Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak X
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Döngüleri öğrenir.
2 Nesne tiplerini öğrenir.
3 Fonksiyon yazmayı öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5