Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öngörü Teknikleri | EKO 366 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencinin zaman serilerinin öngörüsü için gerekli olan teknikleri ve yöntemleri anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin amacına uygun olarak öncelikle zaman serisi temel konuları ele alınacak ve çeşitli öngörü modelleri üzerinde durulacaktır. Son olarak temel göstergeler kullanılarak öngörüler yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Döngüleri öğrenir | Soru-Cevap, | |
2 | Veri girişini öğrenir | Soru-Cevap, | |
3 | Programlamnın temel mantığını öğrenir | Soru-Cevap, | |
4 | Kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazar | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş/ öngörünün önemi, öngörü model tipleri, öngörü metodolojisi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | öngörü tekniklelerinin temelleri / temel öngörü teknikleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | zaman serisi verinin düzleştirilmesi ve öngörü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | trendi modelleme ve öngörü, basit modellerle öngörü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | doğrusal modeller ve öngörü / causal regression models and forecasting | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Laboratuvar | |
7 | mevsimselliği modelleme ve mevsimselliğin öngörüsü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | tek değişkenli Box-Jenkins modelleri ve öngörü /AR-MA-ARMA modelleri ile öngörü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Mevsimsel ARIMA modelleri ile öngörü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | ARCH ve GARCH modelleri ile öngörü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | VAR modelleri ile öngörü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Öngörü başarı kriterleri, öngörü değerlendirme ve model seçme | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Tarafından Paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Ekonometrik Zaman Serileri, Mustafa SEVÜKTEKİN, Mehmet ÇINAR, Dora Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Döngüleri öğrenir | ||||||||||||
2 | Veri girişini öğrenir | ||||||||||||
3 | Programlamnın temel mantığını öğrenir | ||||||||||||
4 | Kendi ihtiyaçları doğrultusunda program yazar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |