Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarlı Finans Uygulamaları | EKO 358 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Excel ve Spss programını tanıma 2. Bu programları hızlı ve doğru kullanabilme 3. Bu programlar ile finansal problemlere çözüm üretebilme |
Dersin İçeriği | Excel ve Spss programlarını kullanmayı finans bağlamında öğretmek. İşletmede finansal problemlere çözümler üreterek işletme öğrencilerinin gerekli bilgilere sahip olmasını sağlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel ve spss gibi gerekli programları öğrenmek | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Tartışma, | |
2 | Bu programları vaka analizleri ile birlikte kullanmak | Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
3 | Karşılaşılabilecek finansal problemleri hakkında bilgi edinmek | Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
4 | Söz konusu programları makro finans uygulamalarında kullanmak | Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
5 | Bilgisayar programları ile finansal problemlere çözüm üretmek | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel programının geliştirilme amacı nedir? | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
2 | Excel programının temel uygulamalarına hızlı ve genel bir giriş -1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
3 | Excel programının temel uygulamalarına hızlı ve genel bir giriş -2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
4 | Excel ile finansal raporlama | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
5 | Excel ile temel analiz ? teknik ananliz | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
6 | Excel ile faiz hesaplamaları ve anüite hesaplamaları, net şimdiki değer- iç verim oranı hesaplamaları | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
7 | Excel ile finansal bütçeleme simülasyonu ve modellemesi-1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
8 | Excel ile finansal bütçeleme simülasyonu ve modellemesi-2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
9 | ARASINAV | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
10 | Excel ile nakit bütçesi modellemesi ve modele üzerinde iyileştirme çalışmaları-1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
11 | Excel ile nakit bütçesi modellemesi ve modele üzerinde iyileştirme çalışmaları-2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
12 | Excel ile yatırım projelerinin değerlemesi ve model kurarak karar verme teknikleri-1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
13 | Excel ile yatırım projelerinin değerlemesi ve model kurarak karar verme teknikleri-2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
14 | FİNAL | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | Principles of Finance with Excel, Simon Benningg, Oxford University Press, 2006 Excel programı ile alakalı tüm kitaplar Excel İle İşletme Analizi; Conrad Carlberg; Sistem yayıncılık; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Excel ve spss gibi gerekli programları öğrenmek | ||||||||||||
2 | Bu programları vaka analizleri ile birlikte kullanmak | ||||||||||||
3 | Karşılaşılabilecek finansal problemleri hakkında bilgi edinmek | ||||||||||||
4 | Söz konusu programları makro finans uygulamalarında kullanmak | ||||||||||||
5 | Bilgisayar programları ile finansal problemlere çözüm üretmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |