Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce Iv | EKO 468 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Academic English I |
Önerilen Seçmeli Dersler | Academic English I |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA PELİN ÖRS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur 2-En yakın ilgi alanlarıyla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir (örneğin, çok temel kişisel ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam). 3-Bilinen ve rutin konularda basit ve doğrudan bilgi alışverişi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir. 4-Geçmişi, yakın çevresi ve acil ihtiyaç alanlarıyla ilgili konularını basit terimlerle tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Identifying different types of supporting details Write a paragraph with a topic sentence and supporting details Distinguish between and use possessive and descriptive adjectives | North Star-2 Ders Kitabı 1. Ünite |
2 | Scan a text to locate specific information Write a paragraph with a topic sentence and supporting details Distinguish between and use possessive and descriptive adjectives | North Star-2 Ders Kitabı 1. Ünite |
3 | Scan a text to understand chronology Write a paragraph telling a story with a topic sentence, supporting details, and a conclusion Recognize and use past tense with regular/irregular past simple forms | North Star-2 Ders Kitabı 2. Ünite |
4 | Recognize examples in a text Write a paragraph telling a story with a topic sentence, supporting details, and a conclusion Recognize and use past tense with regular/irregular past simple forms | North Star-2 Ders Kitabı 2. Ünite |
5 | Follow chronological sequence Write a well-organized paragraph with clear explanations Recognize and use the comparative form of adjectives | North Star-2 Ders Kitabı 3. Ünite |
6 | Compare information from two readings Write a well-organized paragraph with clear explanations Recognize and use the comparative form of adjectives | North Star-2 Ders Kitabı 3. Ünite |
7 | Identify the main elements of a story (background information, conflict, climax, and resolution) Write an informational Web Page Recognize and use imperatives to give instructions and make polite requests | North Star-2 Ders Kitabı 4. Ünite |
8 | Identify the main ideas in each paragraph of a reading Write a well-organized paragraph Recognize and use too much/too many/too+adjective | North Star-2 Ders Kitabı 5. Ünite |
9 | Vize Haftası | |
10 | Analyse advantages and disadvantages Write a well-organized paragraph Recognize and use too much/too many/too+adjective | North Star-2 Ders Kitabı 5. Ünite |
11 | Follow chronological sequence in a reading Write a paragraph telling a story Recognize and use time clauses in the present tense | North Star-2 Ders Kitabı 6. Ünite |
12 | Take double entry notes to interact with the text Write a personal narrative paragraph Recognize and use a variety of adverbs of manner | North Star-2 Ders Kitabı 7. Ünite |
13 | Understand the purpose of a quoted speech in a text Write a paragraph that makes a prediction Recognize and use be going to/will to make predictions | North Star-2 Ders Kitabı 8. Ünite |
14 | Support general statements in one text with examples from another text Write a paragraph that makes a prediction Recognize and use present progressive to describe future events | North Star-2 Ders Kitabı 8. Ünite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | --- |
Ders Kaynakları | [1] North Star-2 Reading & Writing Ders Kitabı [3] MyEnglishLab Online Platform |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur 2-En yakın ilgi alanlarıyla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir (örneğin, çok temel kişisel ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam). 3-Bilinen ve rutin konularda basit ve doğrudan bilgi alışverişi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir. 4-Geçmişi, yakın çevresi ve acil ihtiyaç alanlarıyla ilgili konularını basit terimlerle tanımlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |