Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akademik İngilizce Iv EKO 468 8 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Academic English I

Önerilen Seçmeli Dersler

Academic English I

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUBA PELİN ÖRS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur 2-En yakın ilgi alanlarıyla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir (örneğin, çok temel kişisel ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam). 3-Bilinen ve rutin konularda basit ve doğrudan bilgi alışverişi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir. 4-Geçmişi, yakın çevresi ve acil ihtiyaç alanlarıyla ilgili konularını basit terimlerle tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Identifying different types of supporting details Write a paragraph with a topic sentence and supporting details Distinguish between and use possessive and descriptive adjectives North Star-2 Ders Kitabı 1. Ünite
2 Scan a text to locate specific information Write a paragraph with a topic sentence and supporting details Distinguish between and use possessive and descriptive adjectives North Star-2 Ders Kitabı 1. Ünite
3 Scan a text to understand chronology Write a paragraph telling a story with a topic sentence, supporting details, and a conclusion Recognize and use past tense with regular/irregular past simple forms North Star-2 Ders Kitabı 2. Ünite
4 Recognize examples in a text Write a paragraph telling a story with a topic sentence, supporting details, and a conclusion Recognize and use past tense with regular/irregular past simple forms North Star-2 Ders Kitabı 2. Ünite
5 Follow chronological sequence Write a well-organized paragraph with clear explanations Recognize and use the comparative form of adjectives North Star-2 Ders Kitabı 3. Ünite
6 Compare information from two readings Write a well-organized paragraph with clear explanations Recognize and use the comparative form of adjectives North Star-2 Ders Kitabı 3. Ünite
7 Identify the main elements of a story (background information, conflict, climax, and resolution) Write an informational Web Page Recognize and use imperatives to give instructions and make polite requests North Star-2 Ders Kitabı 4. Ünite
8 Identify the main ideas in each paragraph of a reading Write a well-organized paragraph Recognize and use too much/too many/too+adjective North Star-2 Ders Kitabı 5. Ünite
9 Vize Haftası
10 Analyse advantages and disadvantages Write a well-organized paragraph Recognize and use too much/too many/too+adjective North Star-2 Ders Kitabı 5. Ünite
11 Follow chronological sequence in a reading Write a paragraph telling a story Recognize and use time clauses in the present tense North Star-2 Ders Kitabı 6. Ünite
12 Take double entry notes to interact with the text Write a personal narrative paragraph Recognize and use a variety of adverbs of manner North Star-2 Ders Kitabı 7. Ünite
13 Understand the purpose of a quoted speech in a text Write a paragraph that makes a prediction Recognize and use be going to/will to make predictions North Star-2 Ders Kitabı 8. Ünite
14 Support general statements in one text with examples from another text Write a paragraph that makes a prediction Recognize and use present progressive to describe future events North Star-2 Ders Kitabı 8. Ünite
Kaynaklar
Ders Notu

---

Ders Kaynakları

[1] North Star-2 Reading & Writing Ders Kitabı
[2] Oxford University Press Dictionary

[3] MyEnglishLab Online Platform

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma.
2 Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak.
3 Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak.
4 Genel ekonometrik teori bilgisi.
5 Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak.
6 Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek
7 Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak
8 Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme
9 Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur 2-En yakın ilgi alanlarıyla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir (örneğin, çok temel kişisel ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam). 3-Bilinen ve rutin konularda basit ve doğrudan bilgi alışverişi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir. 4-Geçmişi, yakın çevresi ve acil ihtiyaç alanlarıyla ilgili konularını basit terimlerle tanımlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5