Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çok Kriterli Karar Verme MYT 541 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Karar durumlarının öğrenilmesi, Belirlilik, Risk ve Belirsizlik aLtında karar verilmesinin öğrenilmesi. Çok kriterli karar verme metotlarının, AHP, TOPSIS ve ELECTRE yöntemlerinin ve Hedef Programlamanın öğrenilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği

Karar verme durumları, Çok kriterli karar verme, AHP, TOPSIS ve ELECTRE, Hedef Programlama

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 BELİRLİLİK AKTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR ve UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
2 RİSK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
3 BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
4 ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
5 ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
6 TOPSİS VE ELECTRE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
7 ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
8 HEDEF PROGRAMLAMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karar Verme
2 Belirlilik Altında Karar Verme
3 Risk Altında Karar Verme
4 Belirsizlik Altında Karar Verme
5 Çok Kriterli Karar Verme, Ağırlıklı Puanlama Yöntemi
6 Analitik Hiyerarşi Prosesi
7 Analitik Hiyerarşi Prosesi
8 TOPSIS
9 Vize
10 TOPSIS
11 ELECTRE
12 ELECTRE
13 Hedef Programlama
14 Hedef Programlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

DERS KITABI

Introduction to management science / Bernard W. Taylor

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 BELİRLİLİK AKTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR ve UYGULAR
2 RİSK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR
3 BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERMEYİ ÖĞRENİR VE UYGULAR
4 ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR
5 ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİNİ KULLANMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR
6 TOPSİS VE ELECTRE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR VE UYGULAR
7 ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNİ UYGULAR
8 HEDEF PROGRAMLAMAYI ÖĞRENİR VE UYGULAR
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6