Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mühendislik Yönetiminde Örnek Olaylar MYT 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hizmet veya ürün üreten işletmelerde ortaya çıkan gerçek hayat problemlerinin analiz edilip modellenerek, çözülecek örnek olaylar ile analitik ve yönetsel bir bakış açısının orta ve üst düzey yöneticiler ile akademisyen adaylarına kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Sistem yaklaşımı ile gerçek hayat problemlerinin ele alınması, tahmin problemleri, atama problemleri, stok yönetimi, proje yönetimi, tesis yer seçimi ve montaj hatlarının dengelenmesine ilişkin problemler, çözüm teknikleri ve örnek olay uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mühendislik yönetimi kapsamında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası,
2 Problemlerin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma,
3 Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma becerisi Tartışma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Alternatifler arasında en uygununu seçme Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sistem Yaklaşımı Ders Notları
2 Örnek Olay Ders Notları
3 Atama Problemi Ders Notları
4 Örnek Olay Ders Notları
5 Tahmin Ders Notları
6 Örnek Olay Ders Notları
7 Proje Yönetimi Ders Notları
8 Örnek Olay Ders Notları
9 Stok Yönetimi Ders Notları
10 Örnek Olay Ders Notları
11 Tesis Yeri Seçimi Ders Notları
12 Örnek Olay Ders Notları
13 Montaj Hatları Dengeleme Ders Notları
14 Örnek Olay Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu

Tüm haftalara ait ders notları fotokopiden temin edilebilmektedir.

Ders Kaynakları

Alacapınar, F., Örnek Olay Yöntemi ve Eğitimde Örnek Olaylar, 2008.
Erkut,H., Analiz Tasarım ve Uygulamalı:Sistem Yönetimi,2000.
Halaç,O., Kantitatif Karar Verme Teknikleri (Yöneylem Araştırması), 3. Baskı, Evrim Dağıtım, İstanbul-1991.
Hillier, F.S. and M.S. Hiller, Introduction to Management Science A Modeling Case Studies Approach with Spreadsheets, 2nd ed, New York: McGraw-Hill.,2007.
Kobu, B., Üretim Yönetimi, İstanbul, 1996.
Lee. S. M., Introduction to management Science; 2nd Edition Dryden Press. 1987.
Lerner, J. J., Schaum’s Outline series-Introduction to Business Organization and Management,McGraw-Hill Book Company, 1982.
Markland, R., Topics in Management Science, John Wiley & Sons, 1989.
Martinich, J.S., Production and Operations Management: An Applied Modern Approach, John Wiley and Sons, New York (1997), 900 pp.
Öztürk, A. Yöneylem Araştırması, Etkin Kitabevi, 2009.
Rowbotham, F., Azhashemi, M, Operations Management in Context, 2nd Edition, Butterworth-Heinemann, 2006.
Wilson, B. Systems: Concepts, Methodologies and Applications, John Wiley & Sons Ltd. 1984, 1990.
TAHA, H. (2000), Yöneylem Araştırması ( Operations Research, 6. Edition), (Translators and Adapters: Ş. A. Baray and Ş. Esnaf), Literatür Yayınları: 43, İstanbul.
Turner,W.C., Mize, J., Case, K. E., Nazemtz, J. W., Introduction to Industrial and System Engineering, Prentice Hall, 1993.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Mühendislik yönetimi kapsamında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme
2 Problemlerin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi
3 Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma becerisi
4 Alternatifler arasında en uygununu seçme
5 Stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 13 26
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6