Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Ekonomisi | MYT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mühendislik Ekonomisinin Karar vermede önemi ve Para zaman ilişkisinin bilinip karar vermede kullanılma becerisinin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Mühendislik Ekonomisinin Temelleri, Maliyet Kavramı ve Analizi, Para-Zaman ilişkisinin temelleri, Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları, Alternatifleri Karşılaştırma, Amortisman, Vergi sonrası alternatif karşılaştırmaları, Enflasyon ve fiyat değişiklikleri, Techizat yenileme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | mühendislik ekonomisinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | maliyet kavramı ve analizini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Para-zaman ilişkisinin temellerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Para-zaman ilişkisinin uygulamalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Alternatifleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Amortisman hesabı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Vergi sonrası alternatifleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Enflasyon ve fiyat değişikliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Techizat yenileme problemlerini çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisinin Temelleri | |
2 | Para-Zaman ilişkisinin temelleri | |
3 | Para-Zaman ilişkisinin temelleri | |
4 | Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları | |
5 | Para-Zaman ilişkisinin uygulamaları | |
6 | Alternatifleri Karşılaştırma | |
7 | Alternatifleri Karşılaştırma | |
8 | Tekrar (Vize konuları) | |
9 | Vize | |
10 | Amortisman | |
11 | Vergi sonrası alternatif karşılaştırmaları | |
12 | Enflasyon ve fiyat değişiklikleri | |
13 | Yenileme | |
14 | Tekrar (Vizeden sonraki konular) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DERS KITABI 1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY. |
Ders Kaynakları | DERS KITABI 1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY. YARDIMCI KAYNAKLAR 1) William G. Sullivan, Elin M. Wicks, C. Patrick Koelling (2014) “ Engineering Economy” Pearson 2) Blank L.T., Tarquin A., (2002) “Engineering Economy” McGraw Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | mühendislik ekonomisinin önemini kavrar | ||||||
2 | maliyet kavramı ve analizini öğrenir | ||||||
3 | Para-zaman ilişkisinin temellerini kavrar | ||||||
4 | Para-zaman ilişkisinin uygulamalarını öğrenir | ||||||
5 | Alternatifleri karşılaştırabilir | ||||||
6 | Amortisman hesabı yapabilir | ||||||
7 | Vergi sonrası alternatifleri karşılaştırabilir | ||||||
8 | Enflasyon ve fiyat değişikliklerini kavrar | ||||||
9 | Techizat yenileme problemlerini çözer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |