Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Bilişim Sistemleri | MYT 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojik yeniliklerdeki hızlı gelişim ve ders programları değişim sürecinin doğasında var olan değişim nedeni ile bölümlerin yeni teknolojiler geliştikçe bunları ders programlarına zamanında yansıtmaları olanaksız hale gelmektedir. Üniversiteden mezun olan öğrencilerin, bu teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmaları dahası öğrencilerin bu teknolojileri bilmeleri beklenmektedir. Bu ders, yönetim bilimleri-bilgisayar bilişim sistemleri programlarındaki öğrencileri bilişim teknolojisi alanındaki çeşitli konularda bilgilendirmek ve yeni teknolojik konulara kolayca adapte olmalarını sağlamak amacını taşımaktadır. Derste anlatılan teorik konular vaka çalışmaları ile desteklenecektir. |
Dersin İçeriği | Bilişim Sistemlerine Giriş, Temel Kavramlar, Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji, Bilişim Sistemlerine İlişkin Etik ve Sosyal Konular, Bilişim Teknolojisi Alt Yapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler, Veri Tabanları ve Bilişim Yönetimi, Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji, E-Ticaret, Bilgiyi Yönetme, Karar Vermeyi Güçlendirme, Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme, Bilişim Projelerini Yönetme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmeleri yeniden şekillendirmek | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Günlük yapılan işlere yeni anlamlar yüklemek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Yeniliklerin etkisini tahmin etmede yaşanan zorlukları öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Bilişim teknolojisinin performansı hakkında düşünmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | İleri teknolojileri öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | İşletme süreçlerini yönetim bilişim sisteminin temellerinin kullanımı ile yeniden planlayarak, yapılandırarak ve yöneterek öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
7 | Bilişim sistemlerinin planlanması, yapılandırılması ve yönetilmesi aşamalarında yaşanan zorlukları öğrenmek | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemlerine Giriş | |
2 | Temel Kavramlar | |
3 | Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji | |
4 | Bilişim Sistemlerine İlişkin Etik ve Sosyal Konular | |
5 | Bilişim Teknolojisi Alt Yapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler | |
6 | Veri Tabanları Ve Bilişim Yönetimi | |
7 | Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji | |
8 | E-Ticaret | |
9 | Bilgiyi Yönetme | |
10 | Karar Vermeyi Güçlendirme | |
11 | Karar Vermeyi Güçlendirme | |
12 | Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme | |
13 | Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme | |
14 | Bilişim Projelerini Yönetme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Information Systems: A Management Perspective/S. ALTER |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmeleri yeniden şekillendirmek | ||||||
2 | Günlük yapılan işlere yeni anlamlar yüklemek | ||||||
3 | Yeniliklerin etkisini tahmin etmede yaşanan zorlukları öğrenmek | ||||||
4 | Bilişim teknolojisinin performansı hakkında düşünmek | ||||||
5 | İleri teknolojileri öğrenmek | ||||||
6 | İşletme süreçlerini yönetim bilişim sisteminin temellerinin kullanımı ile yeniden planlayarak, yapılandırarak ve yöneterek öğrenmek | ||||||
7 | Bilişim sistemlerinin planlanması, yapılandırılması ve yönetilmesi aşamalarında yaşanan zorlukları öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 25 |
2. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |