Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi II (Geleneksel) | TEB 108 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Sanatın temelini oluşturan tasarım öğelerinden rengi tanıtmak, renk ile ilgili kavramları öğrenmek, renk armonilerini tanımak ve uygulamak, tasarım ilkelerini ve plastik dili kulanarak yaratıcı tasarımlar oluşturmak, farklı malzemelerle yaratıcı süreçler gerçekleştirmek. |
Dersin İçeriği | Rengin tanımı ve fizik, kimya ve biyoloji bilimlerine göre özelikleri. Ana renkler, ara renkler, zıt renkler, sıcak ve soğuk renkler. Tek renk armonisi, sıcak ve soğuk renk armonisi, zıt renk armonileri. Renk tonları ve değer tablosu. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel tasarım ilkelerine dayanarak tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat çalışması üretmek. | Gözlem, | |
2 | Plastik elemanları kullanarak yeni bir ifade biçimi kazanmak ve geliştirmek. | Gözlem, | |
3 | Sanatsal bir yaratım için hem plastik dili hem de sanat tarihi bilgisine dayanarak yaratıcı çalışmalar üretmek. | Gözlem, | |
4 | Sanatsal bir tasarım ve yaratım için evrensel ve milli kültür değerlerinden beslenerek zenginleşmek. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Renk nedir? Rengin fizik, kimya ve biyoloji bilimlerine göre tanımlanması. Renk çalışmalarında kullanılacak boya ve malzemelerin tanımlanması ve tanıtılması. | |
2 | Renk Çemberi Çalışması | |
3 | Değer (Valör) Tablosu Çalışması | |
4 | Ton cetveli Çalışması | |
5 | Tek Renk Armonisi Çalışması | |
6 | Sıcak ve Soğuk Renkler | |
7 | Zıt (Kontrast) Renkler | |
8 | Renkli Obje Etüdü | |
9 | Renkli Obje Yorumlama Çalışması | |
10 | Renkli Obje Soyutlama Çalışması | |
11 | Renkli Stilizasyon Çalışması | |
12 | Renkli Soyut çalışma | |
13 | Renkli Kolaj Çalışması | |
14 | Renkli Üç Boyutlu Tasarım Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aksoy, Ş. (2009). “Renk Bilgisi ve Renkli Çalışmalar”, Ed.Vedat Özsoy, Yöntem ve Teknikleriyle Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, 45-66, Ankara: Görsed Yayınları. Alakuş, O. Mercin, L. (2019). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi, Ankara: Pegem Yayınevi. Atmaca, A. (2014). Temel Tasarım, Ankara: Nobel Yayınevi. Civcir, E. (2015). Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Ankara: Akademisyen Kitabevi. Çınar, K. Çınar, M.S. (2018). Temel Tasarım, Konya: Karatay Üniversitesi Yayınları. Diğler, M. (2021). Çağdaş Sanat Eğitiminde Temel Tasarım, Ankara: Pegem Yayınları. Gökaydın, N. (1990). Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Ankara: Sedir Yayınevi. Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, İstanbul: Pastel Yayıncılık. Parramon, J.M. (1991). Resimde Renk ve Uygulanışı. (Çeviren: Erol Erduman). İstanbul: Remzi Kitabevi. Polat, H. H. (2012). “Renk Teorisi ve Temel Yanılgılar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, s.165-173. Seylan, Ali (2005). Temel Tasarım. Ankara: M-Kitap Yayınevi. Taşören B. Özçelikçi, E. S. Talas, S. (2018). Temel sanat Eğitimi Ders Kitabı, (Ed. Nilgün Keskin Şener), 2. Bs. Ankara: MEB Devlet Kitapları Yazıcıoğlu, Y. (2017). Temel Tasarım, İstanbul: İdeal Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel tasarım ilkelerine dayanarak tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat çalışması üretmek. | ||||||||||||
2 | Plastik elemanları kullanarak yeni bir ifade biçimi kazanmak ve geliştirmek. | ||||||||||||
3 | Sanatsal bir yaratım için hem plastik dili hem de sanat tarihi bilgisine dayanarak yaratıcı çalışmalar üretmek. | ||||||||||||
4 | Sanatsal bir tasarım ve yaratım için evrensel ve milli kültür değerlerinden beslenerek zenginleşmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 8 | 32 |
Performans Görevi (Atölye) | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |