Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hat Restorasyonu I | HAT 425 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kağıt, deri, ahşap gibi organik; mimari yapılar üzerinde bulunan hat eserlerin bozulup yok olmalarını önlemek amacıyla yapılan uygulamalar, ulusal standart ve prensiplere uygun olarak anlatılır. |
Dersin İçeriği | Yazma Eserlerin ve kitabelerin Önemi, , Korunma Koşulları, Yıpranmış Eserlerin Restorasyonu Konusunda Önemli İlkeler, Restorasyon İçin Gerekli Malzemeler, Kağıt Çeşitleri, Mürekkep Ve Boyaların Kimyasal Özellikleri, Kağıt Onarım Teknikleri, Cilt Onarım Teknikleri, Yazma Eserlerdeki Zararlı Mikroorganizmalara Karşı Alınacak Önlemler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazma eserleri tanır | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kitabeleri tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Restorasyon aşamalarını kavrar. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yazı ile ilgili detayları kavrar. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Restorasyon malzemelerini tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taş kitabe restorasyonu ve tanımı | |
2 | Taş malzemenin yapısı yazı ölçülerinin alınması | |
3 | Kırılan yüzeyde temizlik | |
4 | Kırılan yazı yüzeyi tamamlama çalışmaları | |
5 | Kırılan yazı yüzeyi tamamlama çalışmaları | |
6 | mermer tozu ile harç karma işlemi | |
7 | yazının aslına uygun olarak tamamlanması | |
8 | Temizleme ve zımpara işlemleri | |
9 | Vize | |
10 | Altın varak ve cila uygulaması | |
11 | Geleneksel koruma yöntemleri ve levha restorasyonu | |
12 | Geleneksel koruma yöntemleri ve levha restorasyonu | |
13 | Geleneksel koruma yöntemleri ve levha restorasyonu | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazma eserleri tanır | ||||||||||||
2 | Kitabeleri tanır. | ||||||||||||
3 | Restorasyon aşamalarını kavrar. | ||||||||||||
4 | Yazı ile ilgili detayları kavrar. | ||||||||||||
5 | Restorasyon malzemelerini tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |