Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Dönemi Ciltleri I | TEZ 431 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk cild sanatı, teknikleri ve çeşitleri konusunda yeterli bilgi ve beceri ile geleneğe ait yeni tasarımlar yapmak |
Dersin İçeriği | Türk cild sanatının tarihi, teknik malzeme ve çeşitleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk cild sanatı hakkında bilgilidir. | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk cild sanatında kullanılan malzemeleri tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk cild sanatının farklı usluplarını öğrenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çeşitli dönemlerde çalışılmış olan cildlerin özelliklerini bilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Büyük Selçuklu döneminden başlayarak Osmanlıların son dönemine kadar uygulanmış olan teknikleri öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Doğu ve Batı cildlerinin üretimindeki farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kağıt, Kitap | |
2 | Dünyada ve Türklerde Cilt | |
3 | Türk cild sanatının kökleri | |
4 | Büyük Selçuklu dönemi cildleri | |
5 | Anadolu Selçuklu cildi | |
6 | Erken devir Osmanlı cildi | |
7 | Klasik dönemde cild | |
8 | Geç devir cild sanatı/ Ara Sınav | |
9 | Cild sanatında üsluplar | |
10 | Cild sanatında teknikler | |
11 | Cild çeşitleri | |
12 | Cild yapımında kullanılan malzeme | |
13 | Deri çeşitleri ve terbiyesi | |
14 | Doğu- Batı cildi mukayesesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- İsmet Binark, Eski Kitapçılık Sanatlarımız, Ankara, 1975 2- Kemal Çığ, Türk Kitap Kapları, İstanbul, 1971 3- David James, Qur'ans and Book Binding, London, 1980 4- Duncane Haldale, Bookbindings, Newyork 1990 5- Mine Esiner Özen, Türk Cilt Sanatı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara 1998 6- İsmet Binark, Kitapçılık Sanatları, Kazan Türkleri Kültür Ve Yardımlaşma Derneği Yayınları, Ankara 1975 7- Oktay Aslanapa, “Osmanlı Devri Cilt Sanatı”, Türkiyemiz, S. 38, İstanbul 1982, s. 12-17 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk cild sanatı hakkında bilgilidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
2 | Türk cild sanatında kullanılan malzemeleri tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
3 | Türk cild sanatının farklı usluplarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
4 | Çeşitli dönemlerde çalışılmış olan cildlerin özelliklerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
5 | Büyük Selçuklu döneminden başlayarak Osmanlıların son dönemine kadar uygulanmış olan teknikleri öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
6 | Doğu ve Batı cildlerinin üretimindeki farklılıkları ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |