Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Mitolojisi I | TEZ 229 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk sanatındaki mitolojik eserleri çözümleme, anlama, yorumlama yetenekleri geliştirilir. |
Dersin İçeriği | Türk mitolojisi ve bunların sanatsal yansımaları tanıtılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda önde gelen bir esin kaynağı olduğunu ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda kültüre özgü olarak şekillendiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Mitolojisi dersine giriş | |
2 | Mitos; Logos; Mitologia; Mitoloji; Efsane( Fable); Destan (Legend) terimleri | |
3 | Mitos(Söylence)ların genel özellikleri | |
4 | Yeryüzündeki en eski inanç izleri | |
5 | Tarih öncesindeki Ana Tanrıça Kültü(İnancı) | |
6 | Mitolojilerdeki konuların gruplandırılması | |
7 | Yeryüzündeki yaşayan dinlerin gruplandırılması | |
8 | Yarıyıl içi sınavı (Vize) | |
9 | Mitolojide İkonografi | |
10 | Bir ikonografi yöntemi | |
11 | Türk Mitolojisindeki konuların gruplandırılması | |
12 | Türk Mitolojisindeki Şamanizm | |
13 | Türk Mitolojisindeki Tanrı İnancı(Teogoni) | |
14 | Türk Mitolojisindeki İnanç Sembolizmi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, TTK, C.I,II, Ankara 2003 |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda önde gelen bir esin kaynağı olduğunu ifade eder. | ||||||||||||
2 | Geçmiş uygarlıklarda mitoloji ve dinin sanatsal yaratımda kültüre özgü olarak şekillendiğini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |