Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokumada Motif ve Sembol II | HKE 332 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Orta Asya´dan günümüze kalan dokumalarda kullanılan motif ve sembollerin kavramsal anlamları araştırmak, incelemek, tasarım, yorum ve analiz yapabilmek. |
Dersin İçeriği | Orta Asya sembollerinden örnekler ve buradan seçilecek bir sembolik motifin araştırması ve tasarım, uygulama ve yorumlanabilmesini içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Orta Asya yaşamı ve tarihsel süreci hakkında bilgiye sahip olur. | ||
2 | Orta Asya yaşamında kullanılan dokuma ürünleri bilir. | ||
3 | Sembol ve sembolizm kavramlarına hakim olur. | ||
4 | Motiflerin bölgesel özelliklerini bilir. | ||
5 | Motiflerin kökenlerini araştırır. | ||
6 | Motif ve semboller ile ilgili yüzey tasarımları ve yorumları yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orta Asya kültür ve tarihine giriş. | |
2 | Orta Asya kültürü ve yaşam biçimlerinden görsel sunumlar. | |
3 | Kültür, sembol ve motif bilgilerinin incelenmesi ve kavramsal araştırmasının yapılması. | |
4 | Motif ve sembolizmin kültürel coğrafyası. | |
5 | Motif ve sembollerin kavramsal ifadesi ve kullanım alanları. | |
6 | Motif ve sembollerin görsel sanatlarda kullanım biçimleri. | |
7 | Motif ve sembollerin kullanım dili ve tasarım biçimleri. | |
8 | Vize. | |
9 | Konu araştırmaları ile ilgili görsel sunumlar. | |
10 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
11 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
12 | Verilen konuların hazırlanıp dijital ortamda sunulması. | |
13 | Sembolizmin geleneksel sanatlarda kullanımı ve görsel sunumlar. | |
14 | Araştırma ödev ve sunumların değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERBEK G., Anadolu Kilimleri (2 Cilt), T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, DÖSİM, Ankara, 1995, Türkiye. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Orta Asya yaşamı ve tarihsel süreci hakkında bilgiye sahip olur. | ||||||||||||
2 | Orta Asya yaşamında kullanılan dokuma ürünleri bilir. | ||||||||||||
3 | Sembol ve sembolizm kavramlarına hakim olur. | ||||||||||||
4 | Motiflerin bölgesel özelliklerini bilir. | ||||||||||||
5 | Motiflerin kökenlerini araştırır. | ||||||||||||
6 | Motif ve semboller ile ilgili yüzey tasarımları ve yorumları yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |