Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Halıcılığı I | HKE 329 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine halılarını tanıtmak ve tarihsel gelişimi hakkında bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi ve sektörünün günümüzdeki yeri hakkında genel bilgilendirme. Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi hakkında genel bir bilgiye sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Makine halılarında uygulanan tasarımlar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Makine halısı ve el halılarını dokuma ve desen tekniği bakımından ayırt eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bilgisayar programlarında halı ve sektöre uygun programları, kendi tasarımları için kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi. | |
2 | Jakarlı tezgahlar ve dokuma sanayiine etkileri | |
3 | Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri. | |
4 | Makine halılarında dokuma sistemleri ve el dokuması halılardan farkları. | |
5 | Makinelerde ebatlandırma ve tezgah tipine göre dokuma ebatlarının sınıflandırılması. | |
6 | Tek parça olarak dokunan halılar ve yüz-yüze iki halıyı aynı anda dokuyan tezgahlarda çalışma sistemleri. | |
7 | Halılar arasındaki kalite farkları ve örnek uygulamalar yapılması | |
8 | VİZE | |
9 | Atkı ve tarak sıklıkları ve tezgahlardaki renk sınırlamasına uygun tasarımlar ve bilgisayarda denemeler | |
10 | Uygulama | |
11 | Uygulama | |
12 | Uygulama | |
13 | Makine halılarında bitim işlemleri ve dokumaya kazandırdıkları. | |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tüm yazılı ve görsel kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi hakkında genel bir bilgiye sahiptir. | ||||||||||||
2 | Makine halılarında uygulanan tasarımlar hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
3 | Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
4 | Makine halısı ve el halılarını dokuma ve desen tekniği bakımından ayırt eder. | ||||||||||||
5 | Bilgisayar programlarında halı ve sektöre uygun programları, kendi tasarımları için kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |