Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yöresel Dokuma Araştırmaları-III HKE 435 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MİNE TAYLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye’deki lif sanatının ve sanatçılarının tanıtılması.

Dersin İçeriği

Türkiye’deki lif sanatçılarının ve sanat eserlerinin araştırılması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lif sanatını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
2 Lif sanatının tarihçesini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
3 Genel olarak Türk lif sanatçılarını sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
4 En az bir lif sanatçısı hakkında detaylı bilgiye sahiptir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
5 Tezgahta malzeme denemeleri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Lif Sanatı hakkında genel bilgi verilmesi.
2 Türk Lif Sanatının tarihçesi.
3 Türk lif sanatçılarının araştırılması
4 Türk lif sanatçılarının araştırılması
5 Bir lif sanatçısının seçilmesi.
6 Seçilen sanatçının hayatı ve eserleri hakkında dosya hazırlanması.
7 Seçilen sanatçının hayatı ve eserleri hakkında dosya hazırlanması.
8 vize
9 Dosyaların sınıfta sunumu.
10 Dosyaların sınıfta sunumu.
11 Çerçevelere çözgü çekilmesi.
12 Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması.
13 Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması.
14 Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yazılı ve görsel kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır.
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir.
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar.
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır.
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir.
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir.
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Lif sanatını tanır.
2 Lif sanatının tarihçesini anlatır.
3 Genel olarak Türk lif sanatçılarını sayar.
4 En az bir lif sanatçısı hakkında detaylı bilgiye sahiptir
5 Tezgahta malzeme denemeleri yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 8 8
Ödev 1 8 8
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5