Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yöresel Dokuma Araştırmaları-III | HKE 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye’deki lif sanatının ve sanatçılarının tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Türkiye’deki lif sanatçılarının ve sanat eserlerinin araştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lif sanatını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Lif sanatının tarihçesini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Genel olarak Türk lif sanatçılarını sayar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | En az bir lif sanatçısı hakkında detaylı bilgiye sahiptir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Tezgahta malzeme denemeleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Lif Sanatı hakkında genel bilgi verilmesi. | |
2 | Türk Lif Sanatının tarihçesi. | |
3 | Türk lif sanatçılarının araştırılması | |
4 | Türk lif sanatçılarının araştırılması | |
5 | Bir lif sanatçısının seçilmesi. | |
6 | Seçilen sanatçının hayatı ve eserleri hakkında dosya hazırlanması. | |
7 | Seçilen sanatçının hayatı ve eserleri hakkında dosya hazırlanması. | |
8 | vize | |
9 | Dosyaların sınıfta sunumu. | |
10 | Dosyaların sınıfta sunumu. | |
11 | Çerçevelere çözgü çekilmesi. | |
12 | Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması. | |
13 | Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması. | |
14 | Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yazılı ve görsel kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lif sanatını tanır. | ||||||||||||
2 | Lif sanatının tarihçesini anlatır. | ||||||||||||
3 | Genel olarak Türk lif sanatçılarını sayar. | ||||||||||||
4 | En az bir lif sanatçısı hakkında detaylı bilgiye sahiptir | ||||||||||||
5 | Tezgahta malzeme denemeleri yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |