Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Halı Modası | HKE 208 | 8 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dünyadaki halı üretim merkezlerini, halı trendlerini takip edebilme, tasarımı: renk, desen ve teknik olarak ülkelere göre inceleyip, evrensel tasarım yapabilme |
Dersin İçeriği | Dünya coğrafyasındaki dokuma merkezlerinin belirlenmesi, halı ve dokumaların kullanımına göre ülkelerin belirlenmesi, ülkelerin kültürel ve yöresel yaşam biçimleri, bakış açıları ve üretimlerinin incelenmesi, dünya piyasasında halılar, halı tasarımcıları, uluslararası platformda halı yarışmaları, haalıda moda ve takibinin yapılabilmesi için gerekli teknik bilgilerin verilmesi, her ülke yapısı incelendikten sonra o ülkenin tasarım aalgısına göre yeni tasarımlar yapılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyada halı dokuma merkezlerini bilir, tespitini yapar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Halı dokunan ülkelerin halı desen ve tasarımlarını ve kalite tanımasını bilir, desen ve motif çıkarır. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Halı dokunan ülkelerin halı desen ve tasarımlarını ve kalite tanımasını bilir, desen ve motif çıkarır. Tasarım yapar. Farklı halı bölgelerinin mukayesesini yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Halı tasarımlarından disiplinler arası sistemde tasarımlar yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | proje bazlı tasarım ve uygulama yapıp sunum yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Tasarımlarını uluslararası platformda karşılaştırır, değerlendirme yapar, yenilikçi yaklaşımlarla tanıtır, pazarlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halı piyasası ve | |
2 | Türk halılarının ihracattaki payı, araştırma ödev konusunun verilmesi | |
3 | Piyasa araştırmasının tarifi ve Dünyada halı üreten ülkeler bir ülke bir tasarım | |
4 | Uygun piyasa özelliklerini belirleme aşamaları, tasarıma devam | |
5 | Dünya halı pazarının özelliklerini tanıma, el halılarının son yıllardaki gelişimi 1. Tasarım teslimi1. kısa sınav notunun verilmesi | |
6 | Halı üreten ülkeler hakkında genel bilgi sahibi olma, Dünyada halı üreten ülkeler bir ülke bir tasarım 2.ülke | |
7 | Halı üreten ülkelerin Piyasa özelliklerinin belirlenmesi, tasarıma devam | |
8 | Özel sipariş halı tasarım ve üretimi, 2. tasarımın teslimi | |
9 | Ara sınav, Halı piyasasında tasarım, renk, boyut ve diğer özellikler 3. tasarım konusunun belirlenmesi | |
10 | Makine halılarının tasarım, model ve renklendirme özellikleri | |
11 | Mevcut Pazarları geliştirme, yeni pazarlar yaratma ve sürdürme | |
12 | Türk halılarının ihracatı için potansiyel fırsatlar. 3. tasarımın teslimi ve 2. kısa sına notu değerlendirilmesi | |
13 | araştırma ödevinin teslimi ve değerlendirilmesi | |
14 | Yıl sonu ders değerlendirilmesi, eksiklerin tamamlanması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oktay ASLANAPA, Türk Halı Sanatının Bin Yılı Şerare YETKİN, Türk Halı Sanatı Hüseyin ALANTAR, Bir Kültürün Dokunuşu. Dokuma, halı ve kilimle ilgili görsel, dijital ve yazılı her türlü yerli ve yabancı kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünyada halı dokuma merkezlerini bilir, tespitini yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
2 | Halı dokunan ülkelerin halı desen ve tasarımlarını ve kalite tanımasını bilir, desen ve motif çıkarır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Halı dokunan ülkelerin halı desen ve tasarımlarını ve kalite tanımasını bilir, desen ve motif çıkarır. Tasarım yapar. Farklı halı bölgelerinin mukayesesini yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
4 | Halı tasarımlarından disiplinler arası sistemde tasarımlar yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
5 | proje bazlı tasarım ve uygulama yapıp sunum yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
6 | Tasarımlarını uluslararası platformda karşılaştırır, değerlendirme yapar, yenilikçi yaklaşımlarla tanıtır, pazarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 15 | 75 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |