Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dokuma Tasarımı-II | HKE 206 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dokuma tekniklerini kullanarak farklı kumaşların tasarlanması için gereken teorik alt yapının oluşturulması ve uygulamalar |
Dersin İçeriği | Tasarım süreci içinde, tasarım prensipleri kullanılarak desen oluşturma, dokumaya uygun desenin kumaşa dönüştürülmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kumaş üretiminde tasarımı anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Örgü tekniklerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Üretim hesaplarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
4 | Ana örgüleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kumaş üretiminde bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dokuma ve kumaş üretiminde temel işlemler | |
2 | Takviyeli ve çok katlı dokuma tekniğine örgü raporu tahar ve armür | |
3 | Takviyeli ve çok katlı Dokuma tekniğine yönelik tasarım prensiplerinin tanımlanması ve farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerinin tartışılarak incelenmesi. | |
4 | Belirlenen temaya yönelik örnekler üzerinden tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
5 | Belirlenen temaya yönelik örnekler üzerinden tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
6 | Belirlenen temaya yönelik Yapılan biçim ve renk eskizlerinin sunumu ve eleştirisi | |
7 | Eskiz çalışmalarından, ürüne dönüşebilecek tasarımın seçiminin yapılması. Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma. | |
8 | vize | |
9 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
10 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
11 | Tasarımın orjinal uygulama çalışmaları. | |
12 | Tasarımın orjinal uygulama çalışmaları. | |
13 | Tasarımın orjinal uygulama çalışmaları. | |
14 | Tüm çalışmaların dosya şeklinde sunumu ve eleştirilerek incelenmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kumaş üretiminde tasarımı anlatır. | ||||||||||||
2 | Örgü tekniklerini anlatır. | ||||||||||||
3 | Üretim hesaplarını yapar. | ||||||||||||
4 | Ana örgüleri bilir. | ||||||||||||
5 | Kumaş üretiminde bilgi sahibidir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |