Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Serbest Tekstiller I) | HKE 413 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
Dersi Verenler | Doç. MİNE TAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin geleneksel etkileri çağdaş yöntemlerle ve sanatçı bakış açısı ile ürüne dönüştürme yöntemlerinin kazandırılması. Sanatın ve sanat objesinin farklı boyutlarının incelenmesi, lif sanatı ile paralellik gösteren uygulamaları tanıması, tekstilin sanat için önemli bir malzeme olarak nasıl kullanılabileceğinin, hangi formlarda ve tekniklerde çalışılabileceğinin yorumlanması. |
Dersin İçeriği | Sanat Objelerinin, çok boyutlu çalışmalarla ve yazılı kaynaklardaki paralelliklerle analizi, öğrencinin öznel tasarımlarını oluşturması ve sanatsal eleştirisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tekstil tasarımcısı kavramını açıklar. | ||
2 | Tekstil sanatçısı kavramını açıklar. | ||
3 | Sanat-tasarım ilişkisini açıklar. | ||
4 | Tekstil sanatını diğer sanat dallarıyla karşılaştırır | ||
5 | Tekstil sanatlarını yorumlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş sanatçılar ve eserleri üzerine etüt | |
2 | Çağdaş sanatçılar ve eserleri üzerine etüt | |
3 | Tekstil sanatçıları, ilgi alanları, eserleri, diğer sanat dallarıyla kesişmeleri konularının incelenerek tartışılması | |
4 | Tekstil sanatçıları, ilgi alanları, eserleri, diğer sanat dallarıyla kesişmeleri konularının incelenerek tartışılması | |
5 | Lif sanatı üzerine araştırma yapılması, malzeme çeşitliliğinin incelenmesi, tarihçe oluşturulması | |
6 | Lif sanatı üzerine araştırma yapılması, malzeme çeşitliliğinin incelenmesi, tarihçe oluşturulması | |
7 | Bir temadan esinlenerek Lif sanatı özgün çalışma hazırlıkları | |
8 | vize | |
9 | Bir temadan esinlenerek Lif sanatı özgün çalışma hazırlıkları | |
10 | Lif sanatı çalışması için malzeme seçimi ve uygulama süreci | |
11 | Lif sanatı çalışması için malzeme seçimi ve uygulama süreci | |
12 | Lif sanatı çalışması için malzeme seçimi ve uygulama süreci | |
13 | Uygulama süreci ve Sunum teknikleri için alternatiflerin tartışılması | |
14 | Dönem içinde yapılmış tüm çalışmaların sunulması, portfolyo hazırlığı ve arşiv oluşturulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yazılı ve görsel kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tekstil tasarımcısı kavramını açıklar. | ||||||||||||
2 | Tekstil sanatçısı kavramını açıklar. | ||||||||||||
3 | Sanat-tasarım ilişkisini açıklar. | ||||||||||||
4 | Tekstil sanatını diğer sanat dallarıyla karşılaştırır | ||||||||||||
5 | Tekstil sanatlarını yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 251 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |