Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Yöresel Dokuma Tasarımı II) HKE 406 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yöresel dokuma özelliklerinin tanınması ve Öğrencinin geleneksel etkileri çağdaş yöntemlerle ve sanatçı bakış açısı ile ürüne dönüştürme yöntemlerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği Yöresel dokumalar ve özellikleri. Halı ve kilimlerin yöresel özellikleri, dönemleri ve malzeme özellikleri. Yörelerden yola çıkılarak yeni tasarımların oluşturulması.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanat-tasarım ilişkisini açıklar. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
2 Yöresel dokuma özelliklerinin tanınması. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Yöresel dokumaların malzeme ve teknik özelliklerinin bilinmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
4 Yöre ve tasarım ilkelerinin tespiti. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
5 Yöresel dokuma sanatını diğer sanat dallarıyla karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Proje, Deney ve Laboratuvar,
6 Yöresel dokuma sanatlarını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yöresel dokumaların analizi.
2 Yöresel dokumaların analizi.
3 Yöresel dokumaların analizi.
4 Teknik ve malzeme analizi.
5 Yöresel dokumaların desen analizi.
6 Yöresel dokumaların desen analizi.
7 Yöresel dokumaların desen analizi.
8 Eskiz çalışmaları.
9 Eskiz çalışmaları.
10 Eskiz çalışmaları.
11 Çalışmaların değerlendirilmesi.
12 çalışmaların değerlendirilmesi.
13 Uygulama süreci ve Sunum teknikleri için alternatiflerin tartışılması
14 Dönem içinde yapılmış tüm çalışmaların sunulması, portfolyo hazırlığı ve arşiv oluşturulması
Kaynaklar
Ders Notu Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar
Ders Kaynakları Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar
Yazılı ve görsel konu ile ilgili tüm kaynaklar.
Aslanapa, Oktay; Türk Halı Sanatının Bin Yılı, Remzi Kitapevi 2010, İstanbul.
Türk Soylu Halklarının Halı, Kilim ve Cicim Sanatı, Uluslar arası Bilgi Şöleni Bildirileri, 27-31 Mayıs
Deniz, B. Türk Dünyasında Halı, Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkez Başkanlığı Yayınları., İzmir 2000
Ölçer, N. Türk ve İslâm Eserleri Müzesi Kilimleri. Eren Yayınları İstanbul.1998
Acar, B. Kilim-Cicim, Zili-Sumak, Türk Düz Dokuma Yaygıları. Eren Yayınları, ., İstanbul 1982
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Sanat-tasarım ilişkisini açıklar. 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2 3 3
2 Yöresel dokuma özelliklerinin tanınması. 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2 3 3
3 Yöresel dokumaların malzeme ve teknik özelliklerinin bilinmesi. 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2 3 3
4 Yöre ve tasarım ilkelerinin tespiti. 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2 3 3
5 Yöresel dokuma sanatını diğer sanat dallarıyla karşılaştırır. 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2 3 3
6 Yöresel dokuma sanatlarını yorumlar. 5 5 4 4 4 3 3 3 3 2 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5