Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yangın ve Yanma Esasları | TYG 509 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN, |
Dersin Yardımcıları | DR.GÖKHAN COŞKUN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yangın öncesi alınan tedbirler çoğu zaman yangınların oluşma koşullarını ortadan kaldırarak oluşabilecek can ve mal kaybını engellemektedir. Bu tedbirleri alabilmek için öncelikle bir risk analizi yapmak ve bu analize göre riskli bölgelerde tedbirleri artırmak ve senaryolar hazırlamak gerekmektedir. Bu tedbirlerin alınmasına ragmen yangın yine de oluşabilmekte ve çoğu zaman afetlere yol açabilmektedir, Son yıllarda özellikle madenlerde ve yanıcı özelliği yüksek ürün üreten ya da hammadde kullanan sanayi tesislerinde bu tür yangınlara sıklıkla rastlanılmakta ve önemli maddi-manevi kayıplar yaşanmaktadır. Tüm önlemlere rağmen çıkan bu yangınlar esnasında verimli ve etkin söndürme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ile yangın sonrası raporlamanın sağlıklı yapılması ile önem kazanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Yangın güvenliği nedir? Yangın risk analizi, önlemler ve senaryolar, Algılama ve söndürme sistemleri ve söndürücü maddelerin kullanım yerleri, algılama çeşitleri, Yangın güvenliği sistemlerinin otomasyonu. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | YANMA | Anlatım, | |
2 | YANGIN GÜVENLİĞİ | Anlatım, | |
3 | YANGIN SENARYOLARI OLUŞTURMA, RİSK ANALİZİ YAPMA, ÖNLEMLERİ PLANLAMA, İKAZ VE SÖNDÜRME SİSTEMLERİNİ TASARLAMA VE RAPORLAMA | Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yangın güvenliği nedir? | DERS NOTLARI |
2 | Yangın risk analizi | DERS NOTLARI |
3 | Yangın Güvenliğinin Katmanları: Özel Sektör Kuruluşları, Merkezi yönetime ait kurumlar ve Yerel yönetime ait kurumlar | DERS NOTLARI |
4 | Yangın Korunma Fonksiyonları, Yangın Korunma ve Eğitimi | DERS NOTLARI |
5 | Önlemler ve senaryolar | DERS NOTLARI |
6 | Algılama sistemleri | DERS NOTLARI |
7 | Söndürme sistemleri | DERS NOTLARI |
8 | Yangın güvenliği sistemlerinin otomasyonu | DERS NOTLARI |
9 | Yangın sınıfları, söndürme yöntemleri ve söndürücü maddeler | DERS NOTLARI |
10 | Vize Sınavı | DERS NOTLARI |
11 | Yangın Güvenliği Sağlayıcılarının görevleri | DERS NOTLARI |
12 | Yangın Önleme Yönetmelikleri | DERS NOTLARI |
13 | Yangın Söndürücülerin Kullanımında Panik Kontrolü | DERS NOTLARI |
14 | Yaşanmış yangınlara ait raporlar ve kayıtların incelenmesi | DERS NOTLARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yangın Güvenliği Ders notları
|
Ders Kaynakları | Fire Prevention: Inspection and Code Enforcement Fire Detection & Suppression Systems |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Disiplinler arası bilgileri kullanarak yangın güvenliği hakkında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Yangın kavramının teorisini öğrenerek uygulamada ve standartlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | YANMA | |||||||
2 | YANGIN GÜVENLİĞİ | |||||||
3 | YANGIN SENARYOLARI OLUŞTURMA, RİSK ANALİZİ YAPMA, ÖNLEMLERİ PLANLAMA, İKAZ VE SÖNDÜRME SİSTEMLERİNİ TASARLAMA VE RAPORLAMA |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 38 | 38 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |